Nice pic!

Nice pic!

onsdag 3 februari 2010

Geocaching med barn...

Här kommer en logg på Kvarntorps skola. GC22C4Q. Så här kan det gå till ibland:


OK... 18:06 kommer denna... Frun är iväg med bilen och kommer hem sent. En av småstenarna i pyjamas... Fruns bil som inte rullat på över en vecka står hemma under ett gäng (mycket) snö. Det går ju bara inte... Kanske tänker jag, börjar leta efter bil nyckeln bara för att kolla om jag kan hitta den. Denna cache ligger ju lite off, så den finns ju säkert kvar i morgon. Jippie, hittar bilnyckeln efter 12 minuters sökande. Ger småstenarna var sin banan och springer ut och sätter på bilen. In igen... GPS:en ligger i min bil... Jag tror ändå jag vet var jag skulle gömt denna cache. Det skulle kanske fungera utan GPS... Drar igång Geocache Live på telefonen och får hem skatten ganska kvickt. Nu till nästa problem "småstenarna". "-Det har kommit en ny skatt mycket nära som pappa gärna vill ta först. Svar -ÅÅÅÅhhh nej inte en skatt nu, är den stor? -Nej den är liten, och Ni får sitta kvar i bilen. Vi vill inte! ((vi gör ju fortfarande detta för barnen)). -Okej... vi tar den i morgon. Går ut och stänger av bilen. Hummm. Tänk om det kommer någon annan och tar den. Sista försöket från Herr Smokestoner: -Ni får chips och godis om Ni följer med. Detta fungerade ganska bra kan man lugnt säga.
19:00 FTF. Nu får det bli en Runöl eller tre-fyra. Ligger i soffan och lyssnar på. -Mera chips pappa. Den lilla chips påsen och innehållet i en liten Zoo ask tog slut för fort, men det var det värt för alla parter. Nu tänder jag en brasa... Snart en Runöl i handen. TFTC Familjen Lundgren från en ganska nöjd Herr Smokestoner.

10 minuter efter mig kom STF... Var helt klart nöjd med denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar