Nice pic!

Nice pic!

onsdag 14 september 2011

Jag skäms, eller?

Jag skäms, men bara lite.

På söndagen var jag ute en liten sväng i skogen för att gömma några PET-rör och Lock & Lock lådor.

Det blev fem stycken gömmor av totalt 44 st som ska ut. Terrängen var av det tuffare slaget, ”nästan” så att jag skäms lite redan innan dessa är publicerade. Tuffa gömmor blev det.

Från gömma H-5 fick jag bära hunden, då är det lite tufft.





SVART HUGGORM...

Terräng ratingen som jag sätter på dessa gömmor är hur jag kommer till och från gömman. Så dessa kommer att var mellan 3,5-4,5. Snart blir det ut med fler…

I går var jag lite crazy.

Skulle lämna in tre dvd-filmer på Hemmakväll i Mjölby på väg upp mot Stockholm. Givetvis var det stängt och ingen ”lucka” att lägga dessa i.
Vad göra?

Det blev en Felix Herngren (reklamen-länsförsäkringar).


Jag gick in på Handelsbanken och fram till en ”bankgubbe”.

-Hejsan! Jag är ju kund i Er bank och jag undrar om du skulle hjälpa mig med en grej. Skulle du kunna lämna in dessa när de öppnar? Jag vet att det låter lite konstigt och jag känner mig som Felix Herngren i reklamen som går på TV. Filmerna ska tillbaka senast i morgon och jag ska ju till Stockholm resten av veckan, så det vore jätte bra om du kunde hjälpa mig.

Mannen tittar på mig och säger ingenting. Bara kollar efter den dolda kameran, men den fanns ju inte. Han öppnar alla filmerna för att se att skivorna var i. Tittar på mig konstigt igen, men det gick vägen! Tror jag i alla fall. Han kanske tog hem filmerna, men då vet jag ju var han jobbar!

Det var inte slut med tokigheter för dagen.

Skulle hämta chefen på Arlanda. Han är holländare kan uppskatta ett practical joke.
Köper en röd ros och gömmer mig bakom en pelare. Det står flera andra blommor och väntar på nära och kära. När chefen kommer ut springer jag fram med blomman i högsta hugg…

- MY TEDDYBEAR!!!

Chefen får en bamsekram och blir ganska röd om kinderna. Funkade riktigt bra.
Alla i terminalen stirrar på oss. Riktigt lyckat faktiskt. Lite crazy, eller?


BLOMMAN


CHEFEN




Senare på kvällen blev det Grill, ikväll blir det nog Villa Gothem.

Innan Grill drack vi upp dessa:





Kanske kan det bli en hittad idag, vem vet.


2 kommentarer:

  1. 44 gömmor till? Är det nytt event på gång?

    Låter som det kan bli dags för en ny tripp åt Ödeshögshållet snart. Kan vara gott att vara i skogen under hösten, bara man är mellan hästflugor och älgjakt...

    SvaraRadera
  2. Älgfluggorna är gryma nu. Dom är som ondast precis just nu... Därför inget event i höst.

    Men annars så kan det komma ett event. Bara sex gömmor på plats, så det tar ett tag...

    SvaraRadera