Nice pic!

Nice pic!

lördag 15 januari 2011

Missbruk och julklapp!

Att falla tillbaka i missbruket är ingen höjdare, eller?

Idag var en stor dag för Familjen Smokestoners. Året bästa julklapp var äntligen leverans klar. Hoppas att det blir bästa julklappen, helt klart dyraste på länge i alla fall.

På väg mot platsen för leverans strax norr om Igelfors så satt jag och fipplade lite med GPS;en. FÖR SÄKERHETS skull hade jag laddat in de 500 (?) närmaste gömmorna på morgonen innan vi for. Hade inte kollat var de låg så jag famlade i blindo. Helt ren i snart en månad. Bara timmar kvar till en ren månad, skulle jag klara det?

Vi svängde av mot Igelfors och jag tittar lite på lådorna.

- Men här ligger en sa jag till Fru Smokestoner. Vi for förbi på mindre än två meters avstånd. PUH det var jobbigt, så nära liksom.

- Varför stannade du inte då, svarade Frun.

Varför stannade jag inte? Mår ju bra nu. Kollar inte ens dator efter FTF;s. Jag är ju mer eller mindre botad, och snart ren i en månad. Frun uppmuntrar till missbruk medan jag börjar tycka att det är lite coolt att vägra geocacha.

- Vi kanske kan stanna på vägen tillbaka, sa jag.
Men det går ju inte då är ju julklappen i bilen. Fan missade en enkel som tydligen hade ett coin.

Vi kom fram till vår slut destination och hämtade vår julklapp.

Vad var det då?

En bild kommer lite längre ner:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

Sedan bild...








En geo dog!

En röd. Vi har haft två tidigare. Reddy och Saffran, men tyvärr så fick dom lämna in för tidigt. Saffran blev bara tre år sedan kom cancern.

Där av har vi vänta lite extra länge innan vi vågar testa igen, men nu!



På vägen hem stannade vi och tog den, jippie!

Fortsätter vi på samma nivå som nu så har vi 1 000 till nyår!

Två per månad borde man klara av. (Fast det går åt fyra per månad, matte)

Fyra in månaden skall det ju vara (tack LHCPer för att jag fick hjälp att räkna).
Målet för 2011 är att komma över 1 000 och nu har vi 953.

Det borde gå bra. Hoppas!

Sedan lägger vi nog ut minst hundra femtio under 2011, men det är en helt annan story.

Två i månaden håller begäret borta. Det räcker bra!

7 kommentarer:

  1. För min del gick jag från två hunder till noll på ungefär en månad. Det var hårt. Jag skulle nog tro att den ena hunden var den levande varelse jag älskade mest.

    Vi sa "Aldrig mer någon hund", men efter ett par månader så kände vi tomheten och började googla... Så tre månader efter att hund två lämnade oss så hade vi fått hem en ny valp.

    Två i månaden räcker inte för att nå 1000. Du behöver 4. Men håller med om att det är lagom nivå; då fungerar det bra som en spontanhobby istället för missbruk.

    SvaraRadera
  2. Matte... 2*12 = 24... Tack Per jag måste speeda upp lite.

    SvaraRadera
  3. Jag får gratulera till din första loggade cache iår.
    Jag säger även att geodoggen måste du nu se till så han kan söka efter dessaa förbannade plastlådor i skogen så kan du sälja din gps hehe.
    Tjolahopp så hörs vi.
    Danne100

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra att du återfallit i missbruket! Jag har varit lite orolig för dig....

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Kul blogg, kommer garanterat att följas framöver! Hörde något om ett event framåt maj? Stämmer det? Isåfall blir det att ta bilen åt nordost! :)
    mvh /Tranemoandy

    SvaraRadera
  6. Jag gillar verkligen din blogg och saknat den när du varit på avvänjning. Detta inlägg vår det gulligaste på länge! Geodoggen är ljuvlig!

    SvaraRadera
  7. Tillbaka i missbruket som 17. Till och med loggat mina danska cacher idag :-)
    /Löjan

    SvaraRadera