Nice pic!

Nice pic!

fredag 2 april 2010

Burk Jävel

Jippie, en ny burk dök upp tidigt på morgonen. Ingen FTF-jakt blev det på denna även om det kliade i fingrarna. Frun skull iväg på auktion, så det fick vänta.

Vid 12-tiden for dock jag och småstenarna förbi för att bara titta till den.
Vi skulle verkligen bara titta på den då det var en 1/5:a.



-Den gömman var jätte lätt att hitta, sa Noen2004.
-Men pappa hur ska vi skriva i den?

Herr Smokestoner kliar sig i huvudet, och vi fick fara vidare.




När vi åkt där ifrån fick jag en himla massa "bra" funderingar.
Det började bygga upp en plan, som kanske inte vara så genom tänkt, men i alla fall en plan. När vi kom hem efter lunch och hämtning av diverse auktions fynd, så var det bara att packa bilen med utrustning. Kanske, kanske kan jag ta den?

Packade ett mycket långt metspö, eltejp, dubbelhäftande silvertejp, gummisnoddar, en sil, en håv samt lite annat bra att ha grejs.

-Men sitter den inte fast, sa fru Smokestoner.

Jag lyssnade inte på det örat utan gav mig av.
Se bilden, sitter den fast, lol. Hade tagit denna bild vid första besöket.



Klart att burken satt fast! Solklart annars skulle den ju kanske åka med i vattnet.
Hur dum får man vara = jätte dum.

Tittade på burken länge, länge, men den rörde sig inte ur fläcken.
Tydligen inte fulltränade Jedi ännu. Testade igen men den kom inte flygande till mig.

Min ide var ju inte den bästa, men detta var planen:

På toppen av metspöt hade jag fäst en mindre fyrkant av frigolit (EPS) runt den skulle jag linda dubbelhäftande eltejp, samt hälla på superlim. Jag skulle sedan lägga fyrkanten på gömman och låta den ligga i ca 20 minuter så att superlimmet fäste. Sedan skulle jag enkelt lyfta över gömman till land. LOGGA...

Sedan lägga tillbaka den på exakt samma ställe med hjälp av metspöt, gummisnoddar alternativt fästa silen på metspöt.

När jag kom hem efter misslyckat uppdrag, så blev det mer salt i såren.

-Det är klart att den satt fast, det kunde man ju se på spoiler bilden, sa fru Smokestoner.
-Varför simmade du inte ut, fick jag också höra.
Men du sa ju åt mig att inte göra något dumt blev mitt svar på detta.
Simma ut var ju inte ett av de alternativen jag hade idag.

Jag vet i alla fall vad jag ska göra.

I natt ska jag ta mig dit med flytväst och lite annat. Jag ska sno båten som ligger i närheten och logga burken, eller kanske inte.




Vi har ju en grymt lång stege, men då måste man få med sig den.

Man skulle ju även kunna fästa en kniv längst ut på metspöt och skära loss gömman, fast det tror jag inte att ägaren av burken uppskattar, så den släpper jag.

5 kommentarer:

  1. haha =)

    Hoppas det går bra inatt! =)

    SvaraRadera
  2. Håller just på att packa bilen... Eller kanske ligger jag i soffan och sippar på en Amarone.

    Fast vänta lite småstenarna har ju lite bad grejer som man kan blåsa upp, kanske kan man använda dessa?

    Vi får fundera på detta.

    Nu packar jag bilen lite till, eller hur var det lite mer Amarone.

    SvaraRadera
  3. hehe bara ut o ta den nu Swerker kanske är på väg nu

    SvaraRadera
  4. Är Swerker hemma så får han ringa till mig. Jag ska ha denna. Ringer Swerker i morgon!

    SvaraRadera
  5. Hihi...ja vad gör man inte för en skatt liksom. Tror du sippade på en Amarone istället...

    Du kommer ju ta den om jag känner dig rätt:).
    Ses!

    SvaraRadera