Nice pic!

Nice pic!

torsdag 8 april 2010

Ingen geocaching, men en vipea berus!

Habba, ingen geocaching idag!

Men vänta jag blev ju FTF / andra dagen på en!
Kan det vara något för oss geocachare FTF/SN"D"(2:a dagen)?
Skulle INTE ta ngn idag men sedan kom tanken, en skola påsklov, ta den NU!

Lika bra att ta bort den innan skolorna börjar. Lite jobbigt att falla in i en cache om dagen 4-5 dagar i veckan, men det finns tydligen annat att göra.

Men å andra sidan la jag ut en idag, så då blir det nästan två.

En av Småstenarna är sjuk och låter som en kråka. Vi fick i alla fall ta en rund och när vi kom hem skulle hon till sandlådan. Jag var ett par steg efter men stannade.
Den minsta for ner till sandlådan, men min hjärna stannade på ORM...

Det var ju en snok, men inte vilken snok som helst. Så ingen Vipea Berus inte.
Helt klart hade denna orm haft ett annat liv tidigare.

Trodde helt klart att hon var en av världens tio giftigaste ormar.
Arggggg som en orm? Låg så stilla, men när jag började fota då blev det fart.
Denna tjej ska vi nog flytta på 20-30 meter då hon tydligen ville bo under vår altan.

Så, kontentan inte mycket geocaching, men lite bra bilder.

Tjejen tror ju helt klart att hon är en Cobra eller ngn annan. Vad sura de är:




2 kommentarer:

  1. Den måste ni flytta på. Fy för ormar...på tomten.
    Kul att ni äntligen fick den där burken...med ett snällt barns hjälp:)
    Verkar vara kul att blogga...kanske ska starta en jag med. Fast inte om skatter då;)
    Kram syrran

    SvaraRadera
  2. Till skillnad från den andra av Sveriges vanliga ormar, huggormen, är snoken inte farlig för människan. Den har inga gifttänder, men dess saliv innehåller gift som den förlamar sitt byte med. Då detta inte kan tränga igenom människans hud kan den inte skada oss.

    SvaraRadera