Nice pic!

Nice pic!

lördag 9 april 2011

95 kg The Smokestoner är ute och cyklar?

95 kilo The Smokestoner...

Måste ju börja röra på mig.

Det enda jag går efter är ju gömmor.


KÖPA CYKEL?

Kanske var det 10 år sedan jag satt på en cykel?

En gång fick jag låna en cykel hem från en granne efter en blött kväll.
OjOjOJ, vad högt det var, lite som att rida för första gången.

Jag kan ju inte springa... Benhinneinflammation direkt som ett brev på posten.

Så vad gör man då?

Kollade på sämsta tänk bara alternativ på att köpa nytt = 12 000,-.
Och den var liksom okej... 12 tusen för en hoj som är halvbra?

Var hos grannen och talade om detta dilemma, han var på blocket direkt (via telefonen, oj oj oj, han hade internet i telefonen, skumt?) hittade en bra till mig för 30 000,- använd en säsong ny pris 59 000,-.

Nja..,

Kom på just nu att jag bodde på Scandic i Västerås förra året och lånade en cykel. FAN vad bra att logga några gömmor på Scandic cykel. Lite jobbigt men bra sadel.
Så jag tänkte köpa en hoj, vad blev det då? BLOCKET...

Vad hittade jag då på blocket?











Vad fick jag då? Ett bra hemmabygge som är svårt att sätta prislapp på:




Klart att jag betalade för mycket, men jag fick vad jag ville ha!

Har testat detta hemmabygge och har så ont i rumpan. Har säkert cyklat flera km (3-4, puh) totalt. Hur ska detta sluta? Ett nytt liv, och ska jag plocka fram cykel byxorna på vinden?

Ibland cyklar jag flera 100-meter (två varv runt huset med hunden) innan jag krypande tar mig tillbaka till datorn, men jag har ju bara haft den i ngr dagar ännu.

JAG SKA GE OMBERG EN CHANS, eller två, men var är motorn?

Måste man trampa själv hela tiden, det är jobbigt när det går uppåt.

Skulle kanske köpt en fyrhjuling istället, eller?

Dagis och skola ligger cirka 267 meter bort, i vanliga fall så tar jag bilen. Det är ju lite långt att gå om det inte finns ngt att logga, konstigt?

Att pulsa 500 meter upp för ett berg i 50 cm snö är ju inget om det finns en FTF chans.

Sjuka människor finns det många av, men jag är glad att jag är en av dem och inte de andra.

3 kommentarer:

  1. Har du sånna där tajta trikåbyxor på dig också? :)

    SvaraRadera
  2. Carro: och vadderad rumpa.... jättefint! :D

    Fru Smokestoner kommer att göra ett gästinlägg på denna bloggen när herr sten tagit sin första gömma med cykel.../ Fru Smokestoner

    SvaraRadera