Nice pic!

Nice pic!

tisdag 16 november 2010

FTF i Natt 00:11... och ficklampor

Igår kväll kom det en som låg lite off, men ändå farlig att åka på. Man vill ju inte bli STF.

Men jag testade Östra Tollstad:
November 16 by The Smokestoners (925 found)
{*FTF*} 00:11! Kollade lite på TV och Fru Smokestoner kom hem från ett lite senare möte. Det blev lite reklam i filmen och jag kollade till min mail. Aj Aj här hade man missat. 22:16 hade det kommit en gömma som låg ganska nära, bara 31,6 km = 39 km med bil. Swerker undrade om jag inte skulle prova ficklampan på en FTF. Men när jag såg detta så hade det redan gått 45 minuter. Då måste det ju vara kört. Det blir inget; -Jag ligger lugnt i soffa svarade jag till Swerker.

Filmen tog slut och ingen logg. Nämnde den nya gömman för Fru Smokestoner, som svarade; -Jag ska gå och lägga mig men åk du. -Åk du.

Habba habba, skulle jag åka nästan 8 mil för en STF?

Flyttade sakta men säker över gömman till GPS;en. Ingen logg ännu.

Jag chansar! Efter 200 meter höll jag på att plocka ett rådjur, men det gick bra och jag fick information om att det var ganska mycket svart is. Halt var det.
Sedan var det bara att tuffa på. Idag gick det sakta fram till gömman, men man blir ju ganska orolig när man möter bilar nära platsen.

Gömman hittades snabbt och jag rullade upp den.... Ahhhh FTF 00:11, vad fint.
Ficklampan var ju inte alls bra för denna gömma. Man får passa sig vad man lyser på. Blev bländad istället.
Passade även på att ta Rampfeber i närheten. Då glömde jag lampan i bilen, men det gick ju bara här hade dom redan ljus!

Tackar för denna och en FTF efter midnatt sitter inte fel! TFTC

En lite blev det på vägen hem...

Ficklampor är ju ganska heta nu i november. Har hittat fyra som jag gärna (lite dyra) vill ha:





Ovan PH40 ligger ju bra till, men priset USD 2 195,-, nja...



6 kommentarer:

  1. Hej på dig du, ny cachare här som följer lite bloggar för att lära mig lite mer om detta sketaroliga :)
    STF = Second to find? Grattis förresten!! Läste i tidigare inlägg om att du planerade ett event. Funderar lite på vart i landet det var tänkt? Har gett mig den på att jag ska ta en helg någonstans oxå bara ägna mig åt caching. Lät intressant.
    Tack för en rolig blogg som får mig att vilja rusa iväg till nya äventyr.
    Mvh. Lotta / paperfish.

    SvaraRadera
  2. Du ger dig inte, du kämpar och kämpar och tar dom en efter en... eller en jäkla många kanske man ska säga! :)

    SvaraRadera
  3. Platsen är Rökstenen, Ödeshög, Östergötland

    SvaraRadera
  4. Ahaa... kan hända man dyker upp då.:)

    SvaraRadera
  5. 60 FTF innan året är slut det fixar du i Halmstad den 26 december hehe

    danne

    SvaraRadera
  6. Habba habba... 60 FTF. jag behöver ju bara 60 gömmor, men om jag får välja...

    SvaraRadera