Nice pic!

Nice pic!

torsdag 25 november 2010

Snö och ingen tidning, plus några DNF

Jaha, nu blir det ju lite svårare... Andra dagen i rad utan tidning...

Men men, är grymt nöjd med den nya geobilen som enkelt tog sig igenom 80 cm drivorna idag på morgonen. Den går fantastiskt bra. Heja four wheel drive!

På tisdagen drog jag till Stockholm och blev omkörd av en bil på hela vägen.

Testade ett riktigt långskott på denna gömma. Det fungerade ju inte. Spår i snön fram till gömman; men STF i alla fall. Hade även stannat till för att fylla bilen med bränsle vid denna gömma.

Efter två bra möten i Järfälla trakten blev det en liten tur i skogen. Visst var det mörkt, kallt och blåsigt, men trevliga gömmor och inga mugglare. Bättre att traska runt i skogen med ficklampa än att fara runt med bilen och leta efter filmburkar i stan.

Rundan jag testade var Kamouflage!

Av med kostymen och på med lite bättre kläder och ut i skogen.

Den första hittades ganska hyfsat snabbt, lite lurigt med snön. Riktigt bra gömmor. Det fanns ju stigar till över allt men dessa var bara att glömma då det var mörk och man inte visst hur det såg ut. Jag gick på GPS; en struntade i stigarna.
#3 var en bra gömma, den ska vi göra något liknande med. Efter trea fick jag en pinne i ögat och trodde jag skulle bli blind och dö ensam i skogen av blodförlust.
Riktigt ont gjorde det och jag blev sittandes på knä för att fundera på hur jag skulle ta mig tillbaka till bilen. Nu blir jag blind på ena ögat. Gud vad jobbigt. Nu var det dock inget blod utan bara en kopiös mängd tårar som sprutade ut. Det riktigt rann ner för kinden. Inget blod, då blir att traska vidare till gömma #4 då.

Det var först på gömma #6 som jag fick problem. Denna kunde jag inte hitta. Så här i efter hand så tror jag att jag vet vad jag missade... Ahhhh DNF.

Även vid #8 så var det stopp. Här var det ganska mycket mer snö än vid övriga gömmor och efter en koll med cache ägaren så var det nog det som var problemet. Andra DNF och nu gav jag upp. Traska tillbaka över ett träsk och tog mig till bilen.

Då jag är grymt bra på att planera så skulle jag nu till hotellet som jag inte hade bokat. Ringde Scandic och de hade ju inga rum... Då jag hade siktet inne på bubbelpoolen på Scandic Järva Krog så åkte jag dit. Fullbokat, men det visste jag ju redan. Satte mig i lobbyn för att söka rum på nätet. Kungens Kurva 3 700:-?? Billigaste rummet fanns på Hasselbacken, konstigt.

- Ville du ha ett rum, hör jag. Japp det tar jag! Vad kostar det?

Minsta rummet 2 490:-? Vad är det med Stockholm och hotellrum? Helt klart dyrast rummen i Europa (Oslo och Helsingfors ligger även där uppe).
Men vad gör man inte för att få hoppa i bubbelpoolen med en kall öl.

Efter en burgare blev det poolen i 90 minuter = en kall Mariestad och mindre kall Mariestad. Efter det så blev det lite jobb och sedan blev det sova.

Till min kund i Danmark sa jag att jag bubblat i 90 minuter med fyra kvinnliga poliser.
Till min fru sa jag att jag hade bubblat i 90 minuter med fyra manliga poliser.

Hur var det då?

Jo de hade namn som Fredrik, Johan och Patrik, så det var det senare som var sant.

Mot slutet så kom två i mina ögon hel kriminella juppar och skulle ner i poolen, tre poliser gav upp och en blev kvar. Han frågade grabbarna lite om ”gäng” tatueringarna. Sedan gick han. Jag med... Det sista jag sa vara att de fyra som just gått var poliser. –Åhhh fy fan sa grabbarna i poolen och såg ut som de sett ett spöke.

På onsdag morgon blev det en blodbuss, möte, möte, Kungens kurva, Slagsta, Nyköping Södra, och ytterliggare en DNF.

På vägen hem blev jag omkörd av 0 bilar. Hel nöjd med bilen!

Ögat då? Det är ganska bra, lite ont i går, men nästan bra idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar