Nice pic!

Nice pic!

lördag 6 november 2010

-Att leva och dö som Joe Strummer

Parkerade på "Baggen" och tog snabbt Fårskalle. Hittade den innan jag hann sätta på GPS;en, så det gick bra.

Sedan var det dags för Marcus Birro och Wayne Hussey.

Här visste man ju inte riktigt vad man skulle få. Boken hade jag ju redan läst, så det gav väl en bra hint, men faktum är:

Det var så mycket bättre än vad jag kunde tänka mig, strålande bra.

Här fick man skratta som bara den. Det var lite av en annan Marcus.
I min bok så blev det fyra plus, eller kanske fem.

En kul parentes är ju att Marcus Cover band hette: The Sister of Jersey. Vårt band hette ju The Sisters of Percy. Bara en sådan grej...

Marcus trodde inte sina öron när jag berättade detta för honom efter förställningen.

Lite kul att se Wayne igen. Jag gjorde en intervju med honom för länge sedan.
Men vänta nu det kan ju inte varit så jätte länge sedan, eller.

Nu måste jag räkna lite på fingrarna. Ahhh händerna räcker inte till. Det var nog 24 år sedan. I Lund när The Mission och All about Eve lirade. Det var Expressen, Aftonbladet, DN och Tranås-Posten...

Wayne hade blivit något äldre, men å andra sidan har nog även jag blivit lite äldre.

Tror i alla fall att vi båda blivit i alla fall tio år äldre sedan 1986.

Kontentan: Alldeles för många människor missar denna föreställning.

Har du chansen så GÅÅÅÅ! Riktigt bra!

På vägen hem stannade jag för att plocka Strumpan. Det gick bra i mörkret.
Bara en massa fulla ungdomar som inte tittade på mig. Behövde ingen GPS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar