Nice pic!

Nice pic!

tisdag 2 november 2010

Skönt att ligga i soffan, eller?

Ligger här i soffan och en hel massa loggar kommer in hela tiden. I helgen var det grymt mycket loggar som kom in (helt klart ett par hundra)...

En tisdag får man denna:

Log Date: 11/2/2010
Efter # 7 gav vi oss i kast med # 12. Mugglarkompisen klarade galant ett hopp över en bredare vattensamling ,men jag insåg att det nog inte skulle vara så klokt av mig, så jag gick utmed en bergssida och lyckades komma över på fast mark - trodde jag. Schwopp, sa det och jag sjönk ned ända till grenen. Ju mera jag trampade, desto hårdare satt jag fast. Kompisen kom till undsättning, och gungflyt bar honom ända tills jag greppade hans hand, och han började att dra. Då sjönk han ned också. Med förenade krafter lyckas vi till slut få fast mark under fötterna. Man hinner tänka en hel del under tiden. Gummistövlarna var vattenfyllda, och det mesta vattnet hällde jag ur. Av erfarenhet vet jag att det blir ganska behaglig temperatur efter ett tag, och så även idag. Vi hade ytterligare ett par timmar av cachande kvar, och det klafsade rejält om stövlarna. Det var rätt skönt att få av sig blöta kläder och stövlar vid hemkomsten. Och en varm dusch satt inte heller fel. Vi hittade också # 12 och tur var ju det!


Och en till:

Log Date: 11/2/2010
Skulle vi passera bäcken kravlandes på en trädstam? Nää, inte jag i alla fall, Vi följde vattendraget en bit norrut, och med ett elegant (?) skutt kunde jag komma över utan att fylla på stövlarna med mera vatten. Tänkte inte på bad, när jag fick se cachebehållaren. TFTC.


och några till vad glad man blir!

Log Date: 11/2/2010
Snygg gömma igen! TFTC.

Log Date: 11/2/2010
Gummistövlarna kom väl till pass. Tur att man inte visste vad som komma skulle! TFTC.

Log Date: 11/2/2010
Ännu en bra gömma, TFTC.

Jag ligger torr om fötterna i soffan och har inte varit ute mycket idag, men visst känns det bra att göra någon annan jätte blöt och glad.

Ingen kan ju säga att vi inte varnade för dessa. Eller?

Vilka är gömmorna ovan? Ni kanske kan börja med denna.

Välkomna ni som vågar!

Hej Hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar