Nice pic!

Nice pic!

onsdag 23 februari 2011

RÖDGAVEL by B&E



Ovan: vad kallt det blir, eller?
The Smokestoner visar en bild på sig själv??? Nej jag hyrde in en stuntkille till detta...

kille på bilden heter Håkan och kommer från Hjo, jag betalade honom 2000 för att spela The Smokstoner på bild (det var han som fick hoppa i och logga) Varför penna i munnen. Den senaste sa att det inte fanns penna... visst fanns det penna!


Lite annat innan Rödgavel. Förra veckan blev lite av ett fiasko då jag missade att logga i Hamburg, Amsterdam och Frankfurt.

Det blev i alla fall en på väg till flyget (Vi har gömt större, denna var bara 200 liter)och en på väg hem från flyget...

I Hamburg vågade jag inte chans då det blev lite för knappt om tid till nästa flyg. I Amsterdam for jag förbi många, och endast 20-30 meter i från några gömmor när Taxin for fram i 190 km i timmen. Vi fick två fullkomliga galningar till våra två taxi bilar. Dom tävlade vem som skulle kom först fram. Min bil vann och jag överlevde.
Den andra bilen (BMW med 450 hk) var flera gånger över 200 km/h.

(låter lite som att jag inte kör så fort... Bäst hitills är 222 km mellan ödeshög och väderstad, så dom är ju inga banditer...)
Då jag satt i bakom föraren i vår Mercedes så såg jag inte mätaren, men på GPS visade i alla fall på 189 km vid ett flertal tillfällen.

= Mätaren var säkert på 210, då de brukar krydda på ganska bra.

Till fots var jag ca 220 meter från en gömman, men vi prioritera öl och vin istället för geocaching, konstigt?
I Frankfurt skulle jag ta en i terminal A, närmare bestämt A42... ICKE.
Mitt plan landade ca fem minuter efter att mitt nästa skulle lyfta... Aj Aj Aj.
Jag kom dock med(???). Ett full lastat plan väntade på The Smokestoner, tack.

Väskan kom fram fem (5???) dygn senare. Det viktigaste var dock att jag kom med.

NU TILL RÖDGAVEL...
Denna gömma har stuckit något grymt i våra ögon. Måste loggas, och idag var det dags. Inget bad fram till grottan, isen är perfekt just nu. Förra året kunde ju Swerker inte vänta utan tog ett bad på vägen fram, inte jag.

Fru Smokestoner berätta för publiken att hon var min vårdare och sa att allt skulle bli bra bara jag fick skriva lite i en burk i grottan.
Visst fick man lite konstiga blickar.

- Ska du in i grottan?
- Varför...
- Vänta lite du får låna min hjälm...
- Är han lite tokig den där, eller?
- Vad gör han nu?

Se nedan... Det behövs inte så många kommentarer... LOGGAD!!!











Ovan... LADDAD eller inte? Så bra att ta med ett par gamla gympaskor till detta.
Fru Smokestoner tror inte riktigt att jag ska ner i vattnet...













På med lite kläder...







Bonus bild nedan:

7 kommentarer:

  1. Detta var grymt bra gjort Hitta den med så mycket istappar i grottan Bara att grattulera

    SvaraRadera
  2. Det är rätta takter; är för enkel på sommaren så låt oss ta den i vinter, med jympadojor så det blir lite sport...

    Om jag tar den så kommer jag nog att välja kajaken. Att skaffa en sådan står på min lista, efter bil. Tur att geoCaching är så billig hobby ;-)

    SvaraRadera
  3. EMC2+2: Och jag som trodde jag skulle ta den! Det känns motbjudande! Det får väl bli kajaken då eller inte alls.

    SvaraRadera
  4. Den där har jag också spanat på. Provade att gå från vägen ovanför, men det blev väldigt brant :) (är inte från byn)

    Sen har jag blivit lite reserverad mot sjöisar på sistone:
    http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=55115c10-c030-44a1-a994-14a1fa5971bd

    SvaraRadera
  5. Jag driver hårt med min sten-man men måste ändå säga att detta imponerade. Inte så mkt att han gav sig i vattnet som att han gjorde ombyte och vattenfärd inför en tilltagande publik. Jag noterade också att jag referererade till "han" innan och under han tog denna och att efteråt när den var loggad blev det plötsligt "vi".
    Men vi är ju ett team... faktiskt... :)/fru smokestoner

    SvaraRadera
  6. Nu kom ju den här loggen, KUL!

    Kankse har jag avslöjat hur lätt det är...

    Kul i alla fall.

    STORT GRATTIS! se nedan och gå in och kolla på bilderna:

    February 24 by lodola (1038 found)

    Den här har vi velat ta länge. Frågan har bara varit hur. Kanot. simma, luftmadrass. Ideerna har varit många.
    Så lägger sig då isen, och en annan möjlighet öppnar sig. Det återstod dock ett litet problem. Som vi tydligt såg på Smokestoners logg så fanns ingen is längst in i grottan. Vi packade full långfärdsskridskoutrustning plus lite specialprylar beståenda av ombyte, gympaskor och, i brist på vadarstövlar, sopsäckar i plast samt en rulle silvertejp. Det funkade nästan! Men vadå, nu är den loggad! Äntligen!
    En liten varning! När vi åkte förbi grottan lite senare, efter en skridskotur, så släppte en rejäl bit av alla istappar som hänger i taket.
    Var försiktiga och använd hjälm. Det gjorde inte jag.

    SvaraRadera
  7. Som aktiva långfärdsskridskoåkare och medlemmar i Linköpings Långfärdsskridskoklubb så hade vi bra koll på isen utanför Omberg.
    I början på veckan så hade vi läst om åkning utmed berget och även till grottan. Vi insåg då att det var dags att ta den.
    Ifrån Sverker´s och de andras logg ifrån förra vintern så hade vi sett att isen inte lägger sig ända in i grottan.
    På er logg så såg vi ju att förhållandet var lika dant i år så metoden var given.
    Nu återstod bara att komma loss ifrån jobbet innan isförhållandena ändrades.
    Fredag eftermiddag så var det äntligen dags.
    Nu är det gjort, och det känns lite tomt.
    Den här har vi varit sugna på och funderat ikring så länge.

    Lodola

    SvaraRadera