Nice pic!

Nice pic!

lördag 12 februari 2011

FTF och Håkan!

Efter så många år i Götet, på Södra Vägen 57...

Så känns det bra att var med:



Dagens logg:

{*FTF*} KL 11:10. Jaaaa!!! En som kommer utanför dörren. Det är ju inte vanligt numera att det kommer gömmor som ligger så nära.
Bara 20,4 km fågelvägen. Närmare än så blir det inte.
Eller NEJ... Det finns ju inte en chans att jag hinner med detta, eller.
Har ju bara för mycket med jobb och vi har gäster som kommer i kväll.
La nere FTF-jakten i cirka 2 minuter och fortsatte jobba, men...

Jobba kan man ju göra på söndag när gästerna har åkt, eller hur?
Städa kan man ju göra lite senare. Det snöar ju så de blir nog lite sena, eller hur?

Jag hade ju ett brev som var "lite, lite" viktigt att sända iväg, men det kan man ju posta i morgon, eller hur?

Nu fick jag snart tre-fyra bra anledningar att åka till Mjölby i snöyran.
Måste ju fixa lite torr ved, lite vin, posta brev, samt fixa alvedon till Noen2004.
Man kan ju åka till Ödeshög för grejerna ovan, men...

Problem #1 Hemma med en sjuk Noen 2004
Problem #2 Frun på möte med bilen där bil barnstolarna sitter

Jag tittade snabbt på gömman 250 found, det har vi ju!

Laddade över... In med kuddar i bilen, in med Noen2004.

Full fart i väg med Fru Smokestoners bil. Ojjj vilket väder det var.

Först på plats och loggar FTF, jippie. Fixar lite grejer i Mjölby och sedan tillbaka hem.

Öppnar sidan och ska logga, och ser; 250 founds i ÖSTERGÖTLAND???? AAAAAAAAAhhhhhhhhhhhhhhhhh.

Det borde ju gå? Snabbt in och kollar och finner att vi har hittat 313, JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
Lite nervös blev jag, då vi har ganska många founds i Jönköping.

Så kan det gå... Det gick vägen i alla fall.

Nu blir detta att jobba full fart samt städa lite i mellan åt.

Måste jag även hitta en bra förklaring till Fru Smokestoner som snart kommer hem.

Jag får säga att det var ett paket till Norge, så att jag inte hade något val. Måste till Mjölby!
När jag sänder dessa från ICA, så blir det ju fel. Postkontor var det som gällde.

Tackar massor för denna! TFTC

Noen2004 tog spindeln och la i ett tugggummi (JENKA). Det trodde jag aldrig... Konstigt.
Hon brukar inte släppa iväg ett Jenka för allt i världen.

För övrigt så tycker jag att det var väldigt många som missade Håkan Hellström i Cloetta Center igår.
-SÅ BRA DET VAR!!!

Nu mår man bra!

1 kommentar:

  1. Svårt att lägga ut runt dina hemtrakter som du inte tar FTF på.

    Har inte varit på Håkan Hellström. Får se om jag åker till Norrköping och tittar på honom där. Har ju fått bra recensioner, men "vi östgötar" är lite tröga ibland.

    SvaraRadera