Nice pic!

Nice pic!

fredag 11 mars 2011

Baksmälla efter 1000...

Trodde nog att det skulle bli en liten baksmälla av att ta 1 000 st, och det blev en liten konstig känsla. Vad ska man göra nu då?

Jaga 2 000 st, men det är ju jätte jobbigt, puh…

Känslan höll i sig till onsdag morgon då jag av misstag fick syn på en ny gömma nära basen.
Hade tydligen ingen ”notification” på earth cacher.
Hopp in i bilen och, jippie! FTF!
Efter det så var man ju mer eller mindre tillbaka i matchen.

På torsdagen körde jag över 1 000 km med bilen. Resultatet blev mycket bättre än väntat = 11 st gömmor varav 8 st i Danmark… Sista loggen blev så här:
The Smokestoners found Krängsberg Heading north Thursday, 10 March 2011 Jönköping, Sweden

Nu går den att logga!

Var förbi här i tisdags förra veckan utan att ha den i GPS;en, jag trodde ju att jag visste var den var.
Då blev det inget, men idag:

Kastade mig ut utan jacka och handskar (IGEN???).

Fram till trädet som jag kollade på förra veckan. Denna gång skulle den loggas, eller...

Petade med fingret under trädet (Ahhhh kallt) och tillslut så fick jag tillbaka ett ljud = PLASTBURK.

Det var ju bra... Kollade från andra sidan och började gräva med händerna i snön.

Japp helt klart en plastburk. Sparkade ett par ggr på trädet och provade att lyfta, det gick ju inte alls.

Burk var ju så nära. Drog som tusan i den och inget hände. Tjälen och burk var ett - tillsammans är vi starka.
"BURK JÄVEL"

Testade att gå över på andra sidan och dra i en gren för att vrida trädet lite.
OPPPSssss Pinnen gick av och jag låg sprattlande på rygg i snön som en kackerlacka...

"Fundera i ett svagt ögonblick på fotologg, men va fan..."

Snö i byxorna och i skorna (Igen??). Testade att gräva i jorden med en pinne som gick av.
Då blev det att gräva med fingrarna i jorden och mossan, den satt som berget,

Plopp så var den loss och logga. Nu är det bara att åka dit och logga!

TFTC


Till våra Event 7-8/5 så finns det nu 13-14 (13,5) st gömmor utplacerade just nu.

Om en vecka så har vi minst 30 på plats, bara så ni vet…

Det blir en PT som jag önskar ingen försöker att ta. Åtta gömmor mellan 1,5-2,5 i diff, ganska lätt? Detta är en Power Trail. Leta efter stigen och du finner nada, inget. Welcome to Hel!
Leta efter vägen dit och det finns ingen väg. Terräng ligger mellan 3.5 och 4,5 på dessa gömmor.

Hintarna är mer eller mindre solklara, ger du det på denna runda så SKA du hitta dem.

Man behöver ingen utrustning, bara ett rent helvete att komma till gömman, och till nästa, och till nästa...

-Är dessa åtta värre än Kvarn Event = JAPP!


Men det kommer en hel massa lätta så bli inte avskräckta av denna PT.
1,5/1,5 massor av den kombinationen., eller varför inte en 1,5/ 2;a...
Man kan logga minst 40 nya utan att ge sig ut i HEL

Mer info kommer om Event!

4 kommentarer:

  1. Eventet låter som det kan bli årets höjdpunkt så här långt. Ser fram mot det.

    När det gäller "baksmällan" så gäller det att sätta upp nya mål. Tror på att utvecklas hela tiden. Själv har jag fortfarande 1000 som mål men i den takten jag håller nu så blir det till midsommar...

    Förresten, vad har hänt HV? Det lag jag tycker sämst om är (Solna) AIK...

    SvaraRadera
  2. Vad då HV71??? Jag håller ju på ngt annat lag. Kan inte komma på vilket just nu med HV killarna ville kanske ha semester?

    Man kan ju inte byta lag, men man kan ha ett nummer två lag = LHC... eller då åker ju dom ut också.

    Satan vad mycket snö det är i skogen 55-60 cm och skaren håller ju inte. Nya gömmor blir det i alla f

    SvaraRadera
  3. Låter som att det blir ett trevligt event. Men du, varför måste man jaga statistik så mycket? Jag föredrar ett slowcaching tema på mina små turer...
    :-D
    Fick just en idé för det.
    ;-)

    SvaraRadera
  4. Jagar inte statistik på något sätt...
    Då hade man kunnat köra PT i Sverige eller i Danmark. Här plockar jag bara lite av varje.
    FTF kommer inte från ngt Event, eller PT, och inte mer än två om dagen. Men det var lite kul med tusen hittade, det är = 1 000.
    Hade säkert kunnat haft mycket mer, men just tusen är ju lite kul! ingen PT inget event, SLOWCACHING gäller även här!
    Jag har åkt en bit för mina FTF, men vad gör det.
    Nu kommer det nya gömmor så någon annan kan få FTF.

    SvaraRadera