Nice pic!

Nice pic!

tisdag 1 februari 2011

I Event;ans tider. En gömma ute!

Vi ska ju ha Event den 7-8/5, så det är dags att börja nu. Jag kan säga att den första gömman finns på plats. En gömma ute = nästan klart, nja några till blir det.

Jag kan ju säga så mycket om gömman. Den var inte helt enkel att lägga ut. Skulle nog klassa den som en mycket stark fyra i terräng om man skulle logga den nu.

Ingen dans på rosor med andra ord.

Jag var faktiskt lite rädd när jag skulle ta mig ut, men Fru Smokestoner fick guida mig så att fötterna kom på rätt ställe, puh. Blöt blev jag också, men det kommer inte vara något större problem för de som ska logga i maj.

Lite jobbigt är det i alla fall... Jag vill ju släppa den nu!

I maj är det ju bara en svag trea i terräng.

Har även lagt ut ett av stegen på en Multi 5-5:a som kommer att släppas i samband med denna helg. Det känns bra att ha kommit igång. Hoppas att denna multi blir bra. Det kommer i alla fall att gå åt lite utrustning för att klara några av stegen.

Det känns i alla fall skönt att vi kommit igång. Problemet är bara att ser potentiella gömmor över allt och man vill ju släppa ut dem direkt.

Fick även lite hjälp i från en sponsor idag! Brevbäraren kom med ett paket fullt med PET-rör. Tackar massor för dessa Danne100. Jag är säker på att du kommer att FTF på några av dessa rör. Du kommer att få några större burkar av mig!

Jag kommer att sända in Eventen till reviewer under denna vecka, så snart kan ni logga att ni kommer...

Behöver jag säga att jag drömmer om filmburkar, PET-rör, Lock-Lock och andra plastburkar.

Sist men inte minst; Katten är fortfarande borta.

3 kommentarer:

  1. Ser fram mot eventet. Du får gärna hinta under resans gång på lite av den utrustning som kan behövas. Multi 5/5 låter jobbigt - kanske man borde gå den där klätterkursen trots allt. Fungerar helikopter eller jetpack?

    Katten har antagligen flyttat till någon plats utan hund...

    SvaraRadera
  2. Vi får se när den är klar... Jag kommer att hinta vilka prylar man kan tänkas behöva.

    Helikopter funkar ju till många gömmor, så ta med den.

    Katten har flyttat, den flyttade ju in hos oss. Hund? Jag drar vidare var nog tanken.

    SvaraRadera
  3. Katten är tillbaka! Hade lyckats smita in i ett förråd och blivit instängd där... myser inne nu. Skönt! /Fru Smokestoner

    SvaraRadera