Nice pic!

Nice pic!

fredag 29 april 2011

Fotboja, Event, FTF och annat.

Nu hade jag visst inte skrivit på mycket länge.

Jag tror nog att det är på grund av fotbojan. Egentligen skulle man ju kanske skriva mer när man sitter hemma hela dagarna, men så har det inte blivit.
Det enda positiva är väl att jag har fått dispens att gå 400 meter från huset så att jag kan lämna och hämta på dagis & skola.
Jag har nu rekat området och det finns möjlighet att lägga ut ca 8 gömmor till i området jag kan vistas i. Snart kommer det nya gömmor! Vilket annorlunda Event det kommer att bli.






Men vänta nu; jag har ju ingen fotboja, jippie! Vilken mardröm.



Vad har hänt sedan förra inlägget?


Mest springer man ju i skogen och gömmer lådor, men det är nästa klart nu.
Det kommer att se ut lite så här:
6 st Gömmor kommer att släppas någon gång innan Eventet ”En Sten En Skog” startar
30 st Gömmor kommar att släppas kl 11:00 på lördagen.
Mellan 13:00 och 14:30 kommer grillen vid gömma ”The Base” att ha fin glöd.
Ta med grejer att grilla samt även något att sitta på då platserna inte kommer att räcka till.
Ni som vill ha Gulasch och inte har beställt bör beställa senast den 4/5.

Till ”Ett Berg” på söndagen var det meningen att det skulle bli två 5/5:or med lite firande. Tyvärr så blir det nog inte så. En 5/5 kommer men av en annan karaktär.



Här om dagen var jag ute och skulle lägga ut en 2,5/4 eller liknande. Jag som av någon anledning blivit extremt höjd rädd började klättra rakt upp för en ganska svår klättrat berg. Visste var jag skulle lägga PET röret när jag upptäcker att hela berget är poröst. Det trillade bort bitar, små och stora. Jag inser snart att allt framför min mage sitter helt löst. Tänker lite på vad som händer om 300-400 kg skulle lossna just nu när jag står på tå och håller mig fast med fingertopparna. Här blir det att klättra så försiktigt jag bara kan. Tittar ner och får en chock... Hur tusan tog jag mig upp hit? Skulle jag trilla här i från så kan jag ju rulla 100 meter innan jag stannar. Benen började skaka och det var lite panikartat. Ner kom jag i alla fall. Gömde PET röret på ett något enklare ställe. PUH!!!



Till detta Event så blir det cirka 10 gömmor som släpps vid 09:00 på söndagen.

Här var ju tanken att avsluta med lunch på Stocklycke Vandrarhem. Det är en lunch buffé med sill, soppa, kött, fisk och lite annat. Kostnaden är 95:- inklusive kaffe och dryck.
Här behöver jag få in vilka som skall vara med så snart det bara går, helst till på söndag (1/5).

Annat som hänt?



En FTF blev det den 18 april. På hal is!




Här fick jag åka två gånger. Första gång var det helt kört. Mugglare överallt i mängder. Mugglare på gömma och vid gömman. Mugglar hundar som skällde. Det var bara att vända.
Andra försöket så var det lugnt på platsen = FTF.


På Skärtorsdag gjorde hela familjen en mycket trevlig runda.
Startade med Hillingefyndet som småstenarna tyckte var riktigt spännande. Vi hittade dock bara en plastburk, eller bara och bara.
Sedan var det dags för det stora äventyret, Castle Hill Walk. Detta är en perfekt serie för familjer. Fem gömmor som leder till en bonus som i sin tur leder till en final gömma.
Givetvis så missade jag att skriva ner koden på den som längst upp på berget, men kom på det endast hundratalet meter från gömman. Bara att springa tillbaka och göra om, göra rätt!



Riktigt trevlig runda!
Nedan några bilder:







I tisdags så loggade jag även nummer 19 i Luxembourg! Det blev Coins for Exchange i ficklampans sken. J-la bra ide att ha en filmburk som mynt växlare, eller hur?
Det blev ingen mer gömma logga i Lux. Vi hamnade här istället: Melusina = ingen höjdare.


För övrigt:



Var ute med hunden här om natten, vem där? Dessa två följde hunden och mig i 20 minuter. Troll? Titta noga. Fyra ögon som hade koll på oss.





¤ Troligtvis så var det sista gången (hoppas, hoppas) jag åkte till Luxembourg! Tråkigare ställe är svårt att hitta. Får stanna på 19 gömmer i detta land.

¤ Jag ska inte dricka Jägermeister fler gånger under 2011.

¤ Varför äter dom hela tiden mackor till lunch?

¤ Varför står en del folk stilla på rullbanden på Schiphols flygplats? Är inte detta höjden av lättja?

¤ Ahhhh, missade två klara FTF när jag var borta.

¤ Näst sist men inte minst så har jag konstaterat att det är det bättre att cykla MED pannlampa på natten. Träden är så hårda.

Avslutar med att avslöja att LHCper har varit i farten igen:

April 24 by LHCper (1023 found)
Sunday @ 16:22 and about an hour more...

After a full Friday of geoCaching outside Skövde, and a Saturday off (with just one find), it was time to take a short trip
of my own into the south-west. So I borrowed a car at the Sunfleet car pool and headed off around noon, with the target of
logging the ones that I did not log during the Rök event in September. Plan was also to log a few along the way now travelling
by car. But as usual things don't always go according to plan...

Find #11 during this day's trip was the cache that took the longest time, without a question. The story behind this is that I took
of on the smaller forrest roads driving from the area near Väderstadsåsen. Very few houses here but I did pass a couple of houses
at the beginning of one of the roads. Driving deep in the forrest no people could be seen.

As I reached the place for the cache it was not really any place to park so I tried to hold out to the left with the car, giving an opportunity for a 4 wheel drive to pass. Unfourtunately I did not have a 4 wheel drive.
I left the car, walked to the cache hide (nice name) and walked back to the car. Make parking was not a good idea as the front and back wheel had got more or less stuck in some smaller hollows, pressing the underside to the ground. Ouch!
I tried to drive back and forth but the front wheel just skidded. I realised that I could not move the car by myself, and I had no idea how far it was to help. So I tried to phone the cache owner... who probably was away on holiday. (jag var på omberg= no connection)Ah, time to make a Salem Al Fakir - keep on walking.

Which way to walk? It seemed to be quite some way to civilization continuing on the road, so I decided to take the safe shot and walk in the direction I came. After about 1,5 km I found I house, but it turned to be a summer house for German familly so nobodys home. After about the double that distance I finally found the familly that lived at the beginning of the forrest road. They quickly took one of their many cars, a 4-wheel jeepish style car and we headed back to the point where I had "parked".

My car, a Ford C-Max, turned out to have no equipment for this in it, but they had brought what was needed and could tie the towline to the rear axle, and with just a quick pull my car was on the road again. Phew.... Thanks for the help!!

So, after about an hour I could get going again and head for the next target...

TFTC


Grattis till över 1 000 gömmor LHCper!

3 kommentarer:

  1. Skickade just 29 st gömmor till lördag 7/5 11:00.

    Men Per, du har ju lite oflyt... eller?

    Jag bryter ju bara massa ben hela tiden, kanske bättre att sätta bilen i ett dike.

    Nu ska jag snart ut och cykla MED pannlampa och utan fotboja och köra in i träd!

    Hej Hopp!

    SvaraRadera