Nice pic!

Nice pic!

måndag 2 maj 2011

Vågade ej hämta en burk jag själv gömt!!!

Eventligen!

Alla gömmor till lördagens Event En Sten, En Skog är godkända och ligger klara.

Det blev 29 st nya var av 8 st är besvärliga att ta sig till. Beställningar på soppa trillar in varje dag, så allt ser bra ut. Man får även ta med sig egna grejer att lägga på grillen.

Var just inne på SMHI sida och även där ser det mycket bra ut. Sol och ca 13 grader.

Just nu har vi 45 anmälda, men några har fått lämna återbud. Det blir i alla fall mycket folk i skogen det är helt säkert. Ta med Er något att sitta på. Man kommer att få sitta på marken då det ser ut som vi blir ca 100 (!!) personer på platsen.

Mottagning för data och telefoni är begränsade där vi kommer att hålla till.


Till söndagen är det klart att det blir 14 nya gömmor. Tre av dessa är av den ”lite” svårare klassen 4,5-5.
Vi kommer att ha papper och USB på alla cacher när vi träffas 09:00. På GC kommer dessa att släppas 10:00 då ska ni redan ha loggat Er första.

Tänk på att det är ingen eller mycket dålig mottagning (tele/dator) som gäller på bergets väst sida.

Det vore kul om alla (även de som inte ska äta) kunde samlas vid 12:30 vid Stocklycke Vandrarhem. Angående lunch så är har jag sagt att vi kommer, men det är inte bord bokade. Vi får samsas med de andra gästerna. Men de är redo med extra mat till geocacharna.

Vågade ej hämta en burk jag själv gömt!!!

På lördagen var vi ute och la en gömma här:

N 58.18.917 E 014.39.554

Den hamnade inte helt rätt... För nära en annan opublicerad gömma. Hade tänkt att klassa den som en 4/4,5. När jag på söndagen skulle plock in gömman, en Lock & Lock, så vågade jag inte hämta den... Tror nog att detta skulle vara en 4/5. Trillar man så faller och stutsar hela vägen ner i Vättern. Ont i låren har jag idag, och i ett knä.

Till söndagen är vi just nu 25 alias anmälda, även här har det kommit in några avbokningar.
Det kommer att bli ett bra gäng även här!

För övrigt:
¤ Varför ska man spela ishockey i maj?
¤ Hinner inte med att logga några cacher...
¤ Hur höjd rädd är jag?
¤ Vad var det för djur i skogen? Vildsvin?
¤ Kan det inte komma lite fler gömmor nära basen?

Sist kan jag tipsa om dessa gömmor (endast en är loggad just nu):

Sommenbygd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar