Nice pic!

Nice pic!

torsdag 19 maj 2011

Kostym caching i Polen och The Smokestoner på TV

Det blev ett nytt land loggat den 17:e maj = Polen.

Landade vid 09:40 och åkte direkt till hotellet. Det är inte så ofta man får chansen att se sig om under dagtid. Brukar mest bli en runda mitt i natten med ficklampan.
Idag hade jag dock lite tid över då vårt möte började 14:00.

Fick med mig två danska kunder och en kollega från Finland. Vi gick från hotellet mot gamla stan. Hade laddat gps;en med några gömmor som jag tänkte att jag kunde hitta på natten, men nu blev det med hela gänget.

Målet var att logga minst en för att få med Polen på kartan.

Lite kul var det nog att se fyra karlar i kostym som letar cache i ett ihåligt träd. Mina danska kunder stack in huvudet och armar i alla hål de hittade i trädet. Det blev dock jag som hittade den efter att ha låtit dem leta ett par minuter.

GRÓB NIEZNANEGO ZOLNIERZA

På plats i gamla stan så plockade vi även denna innan det blev lunch.

Zamek Królewski (Royal Castle)
Rostad anka på polskt vis, gott.

På vägen tillbaka till hotellet så blev det en till. Tre stycken det får räcka, hann inte med att leta efter någon mer.

OGROD SASKI - POMNIK MARII KONOPNICKIEJ

På måndagen körde vi geocaching med en skola klass på Omberg. Lite förvånade blev jag ju av att SVT var där och filmade. The Smokestoner hamnade på TV i några sekunder.

Inslaget börjar efter ca 30 sekunder.

Medans jag var i Polen så var Fru Smokestoner i Tranås och fick visa geocaching för Tranås Tidningen. Detta kommer till sommar tidningen. Igår hade även Östgöta tidningen ring och ville göra reportage.

Det är mycket nu...

1 kommentar:

  1. Åh... Kan du sätta känd från TV på visit-kortet?

    Omberg var verkligen fint cache-område. Ska försöka åka dit fler gånger i sommar då jag har några burkar kvar.

    En annan kul meta-detalj. Efter eventen i Ödeshög ser min lista topplista ut bland antal cacher:

    1 - The Smokestoners
    2 - Höögarna
    3 - Bo & Elisabeth
    4 - TeamFetchezLaCache
    5 - androsen

    Smokestoners står för drygt 7% av mina fynd. Bra jobbat! Ska se om jag kan "knäcka" 100 innan sommaren är slut...

    SvaraRadera