Nice pic!

Nice pic!

lördag 17 april 2010

Opel:n och jag är numera vänner.

Hur skönt är det att vara hemma nu?

Alla hyrbilar är slut och inga plan flyger. Jag körde 133 mil och var hemma till fredags myset. Hade jag stannat i Köln hade jag nog tagit 100+ geocacher men, vad skönt att vara hemma. Hade jag varit kvar och druckit Kölsch så blir det ju detta till taxi chaffören:
-Einbahnstrasse (enkelriktade gatan 5) 5, Jag kör det hela tiden varje gång jag hoppar in i en taxi i Tyskland, lite sjuk humor är ju underbart.

Jag stannade i Kolding och skulle sova lite längre på morgonen och sedan fara vidare. Inte för att jag måste sova så länge varje kväll, men kvällen innan var av det "lite" hårdare" slaget (nytt rekord? 37 kölsch på två timmar och två pers?).

Så nu skulle här sovas, men vilket fin PT dom just hade lagt ut i Kolding.
Vad göra nu? Släckte vid 01:42 och satte klockan på 06:00.

Snoozade lite men fick en tidig frukost. Jag hade ju ca 63 mil kvar att köra med min numera bästa kompis opel'n. Look at Opel now? Eller?
Drog iväg och kollade in min första PT. Har aldrig varit i närheten av en tidigare och kanske inte varit så intresserad av dessa. Detta var dock en som man skulle/måste gå eller cykla, kul!

Hittade första gömman direkt och sedan var det bara att jaga vidare, men var skulle jag leta? Den först var en Nano i ett träd. Jag gick vidare och drog på mig DNF efter DNF... Ahhh. Sedan började jag hitta dem. Först en sedan två. Det var helt enkelt filmburkar gömda på marken. Alla filmburk låg i gräset eller under. Ett tag gick det RAKT fram:


Detta var en liten nyhet för mig och vad händer om två veckor när allt börjar växa?
Nåja, nu hittade jag nästan alla, tog 11 av 13 och de andra två hade en hel massa DNF på sig så det kändes bra.

Sedan vidare hemåt, jag hade ju en tid att passa och enligt GPS'en skulle jag bli 2 minuter för sen. Jag tog i alla fall två danskar till på vägen. Måste ju hem och lämna bilen, som växer utan för huset. Fin bil och vad stor den har blivit:



Men vi blev kompisar jag och bilen. Inga flyg går ju så hon står kvar hemma. Min egen Hansastadt Hamburg HH och jag. Nu ska jag lämnade den på Arlanda på måndag där min bil står i på dyrast parkeringen och tickar pengar.

På vägen över Öresundsbron så funderade jag på att logga den där Earth cachen. Troligtvis så kommer jag aldrig att logga den. Har åkt över bron över 100 ggr och fotat och mätt mm mm på denna cache fem-sex ggr. Jag orkar aldrig hela vägen. Det ligger bilder i mobiler på mig, gps, skyltar mm mm men jag orkar inte med:

Gjorde ju fel igen genom att fota GPS:en med ett av svaren på bilden. Ahhhh.
Kanske en dag så går jag igen alla 200 bilderna från bron och loggar denna, men inte nu.

Nu står i alla fall min kompis Opel:n här ut och ser ju jätte fin ut. Jag skulle aldrig i mitt liv köpa en Opel, men lite kärlek är det nu.

-----------------------------------------------------------------------------

Jag tror att jag fick med ett par personer på geocaching idag (lördag). Alla letade efter Lucky Strike I och dom hittae den och loggade. NYA geocaching vänner!
Ett gäng på tre vuxena och fem-sex barn gav sig på denna på en utflykt på Omberg.
Kul dom kommer kanske till vårt Event. Hoppas JerkerTina (?) loggar denna.

Har just lagt ut 12 st cacher till våra kära reviewers!
Hoppas allt går bra med dessa. Välkomna till Rökstenen den 2/5 10:30.

Det blir nog någon till i morgon.

3 kommentarer:

  1. Vems bil? otydligt...

    SvaraRadera
  2. Hyrbil från Tyskland till Arlanda

    SvaraRadera
  3. Arlanda - Stockholms internationella flygplats

    Arlanda är Sveriges största flygplats och ett viktigt nav för såväl Stockholmsregionen som Skandinavien. Främst tack vare flyget med 176 destinationer över hela världen, men även tack vare de goda marktransporterna till och från övriga delar av Stockholmsregionen.


    Flygplatsens roll i regionen

    Stockholm-Arlanda Airport spelar en betydande roll för välfärden, inte bara i Sverige som helhet utan även i Stockholmsregionen. Arlanda skapar nya arbetstillfällen, är viktigt för turismen

    SvaraRadera