Nice pic!

Nice pic!

fredag 16 april 2010

Aaaaahhhhskmoln, men vad f-n.

Ojjjj vad fort (lite bättre längre ner) det går:



Skulle ut och resa lite och var uppe i Stockholm en sväng. Tror att det blev 5-6 st hittade cacher. Har inte hunnit logga dessa ännu.

Sedan bar det av till Köln och jag skulle plocka ett helt gäng TB's och coins ur TB-Hotellet vid flygplatsen.

Vad blev det med detta - NADDDDA! Det går ju inga plan nu för tiden. På nyheterna i Tyskland sa man att detta kan hålla på ett par dagar, eller ett par år. Nu vet vi ju vad som dödade T-Rex och dom andra. Har också lärt mig att en jet motor på ett flygplan blir ca 1400 grader varm och att askan från vulkanen smälter vid 1100 grader . Bra att veta? Inte en gömma i Tyskland.

Kollade om man kunde fixa ett tåg hem och visst skulle detta gå. Tills gubben skulle boka, då var alla natttåg fullbokade. Den gick allså inte.

Ska man stanna till fredag och se om det går att ta sig hem då?
Och om det nu inte skulle gå ska man då stanna till lördag?

Icke, här ska jag inte missa något fredagsmys inte! Hyra en bil och köra hem, brilliant! Men här stötte jag på patrull. Det första stället skulle ha Euro 3000,- för one way, 30 000 spänn? Andra stället hade slut på bilar, tredje stället kostade hyra av bilen Euro 218, samt one way tillägg på Euro 500,- = 7 000:-, ångest.

Fru Smokestoner sa -Ta bilen, du vet ju inte när du kan komma hem annars.
(Noterbart är ju att det inte är jag som betalar detta då hade jag nog fått stanna)

Sagt och gjort, jag hyrde en bil för 25,5 timmar för 7 000:-. Efter 1,5 timme hade jag kommit 56 km, ingen bra ide? Jodå, det är ju bara det att tyskarna kan ju göra fina bilen (dock inte den opeln som jag fick), men inte kan dom bygga vägar i alla fall. Vilka nötter, autobahn, var fanns den? Åkte jag på små vägar? Så var nu inte fallet. AV ca 56 mil i Tyskland så kom jag fram till följande:

60 km/h sträcka 60 km
80 km/h sträcka 150 km
100 km/h sträcka 50 km
120 km/h sträcka 200 km
Fri??? Fart = sträcka 100 km

Sämre vägar finns ju, men svårt att hitta.

Sedan var det ju vägarbeten överallt, och STAU, Stau, stau och stau.

Vi ett tillfälle så svängde vi in på en kortare fart sträcka och fick sträcka ut.
Min opel hade en imponerande hastighetsmätare som gick till 260 km/h, hua!
Men det satt en dekal i bilen att den var strupt till 210, ha pyttsan!

Den bilen går ju inte i 210 km i timmen. När jag och tyskarna kom ut på fartsträckan så försvann dom. Dom försvann??? Nu tror ni kanske att jag gled fram lite svenskt, icke då. Jag skrämde up Opeln i 196 km i timmen och jag var inte ens i närheten att köra om eller ens komma närmare en av bilarna framför.

Ja ha! Jag tog en bild. Inte på 196, men en bild i alla fall, nu ska jag sova en stunden, sedan kan det bli en cache i morgon.

3 kommentarer:

  1. Det händer alltid något oväntat.... Du fick ett "intressant" men dyrt äventyr!

    SvaraRadera
  2. Det kostar att ligga på topp.. eller hur var det nu. Jag betalde inget. Bilen står kvar här hemma.

    Några cacher blev det i alla fsll i DK.

    SvaraRadera