Nice pic!

Nice pic!

lördag 3 september 2011

Snurrigt och snurrigt, sedan FTF!







Idag blev det helt snurrigt!

Först gjorde vi det här:

09/02/2011 Snurra 8.








09/02/2011 Snurra 7.
09/02/2011 Vid Ställverket
09/02/2011 Snurra 5.
09/02/2011 Snurra 4.
09/02/2011 Snurra 1.
09/02/2011 Energi 3.
09/02/2011 Andelsverket
09/02/2011 Energi 2.
09/02/2011 Energi 1.
09/02/2011 Energi Parkeringen










Sedan fick man ett mail i bilen går in och börjar lasta in i kylen efter en resa till Mjölby…
Fru kommer in och jag kom ihåg att det kom ett eller två.

-Snurra 9:o säger jag.-

Åk nu då säger hon!

FTF! Jippe! Bara sju mil för en FTF, det är ju som hittat!

Snurra 9 nedan loggen:


{*FTF*}

Elakingar

FTF 18:03

I godan ro väl hemma i Rök plingade det (äntligen) till i mailen och se där. Där kom nästa släpp på snurra 9. Vi hade tidigare på dagen varit 300 m ifrån den. En blick från herr S gjorde att Fru S sa: Ja men åk och ta den nu då...

Tack för en härlig cachingdag i snurr-land!

EDIT HERR SMOKESTONER NEDAN:

Kommer fram till grinden och ser en supertaggad kille på mountainbike kasta sig genom grinden... Är detta Enok En som inte springer utan cyklar och brukar han jaga FTF??? Kollar GPS;en och inser att det finns gott om tid för att köra över honom och logga en FTF. In i området och jag hinner inte riktigt i fatt som jag tänkt, men straxt innan Ställverket, såååå. Ska man köra hå honom bara lite så att han inte kan cukla mer??? Kollar igen på GPS;en ser att det är över en km till gömman. Han får leva, jag far vidare!

Fram till gömman och loggar FTF, det känns så j-la bra.

En skön känlsa att logga FTF.

Åker lite långsammare tillbaka (jag lovar på hedersord att jag aldrig var över 170 km/timman på väg mot denna gömma, lovar), så möter jag kille på hojen.

Stannar och frågar om han geocachar... Han blir lite rädd, ute på en skogsväg ensam med Herr Smokestoner stammar han att han har inga cash. Okej...

Jag tog allså helt rätt beslut tidigare. Varför döda eller köra över en turist utan GPS och utan pengar.

Han fick fara vidare efter att jag lurat i väg honom.

Tackar massor för dessa gömmor! En Favo eller tre fyra ska man ju dela ut, men jag vet inte riktigt hur man gör det efter att Fru Smokestoner loggat?

Habba Habba i alla fall och tack för en FTF!

Det blir nog inte mer om ni släpper straxt innan fredagsmys eller andra tuffa tider för småstenarna och ett glas vin till maten!

OCH NU KOM SNURRA 6.............. Ahhhhhhhhhh













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar