Nice pic!

Nice pic!

tisdag 30 augusti 2011

Tydligen så skulle det städas på kontoret, inte en dag försent för detta, men…

Fru Smokestoner ska ju städa nu, och om hon kommer på att nu är nu så är det så. Så enkelt är det ju inte för mig, eller?

Du skulle ju vara i Norge idag och i morgon så nu kan du ju rensa istället, japp!

Inte helt enkelt när man sitter hem och är uppkopplade (och alla ser det) och det kommer ett e-post var fjärde minut hela tiden.

Men, jag skulle ju jobbat hela natten på hotellet. Inte f-n funkade detta, heller. Bara att börja städa och rensa.

Hittade i alla fall ett par gulkorn!



Hur f-n löser man in denna ovan? Gammal som gatan, men jag har fått den från Svenska Spel.

När man sedan får (eller fick, jag slutade då jag inte hann med) PENGAR från försvaret. Inte vet jag vad det kostar att lösa in dessa, men man har ju hört att det kostar:




I alla fall så börja det se bra ut, tycker jag.
- Men vad ska du göra med alla dessa grejer?
Jag är ju bara halvvägs blir mitt svar. Norge hade inte varit ett bättre alternativ så jag är ganska nöjd.

Det var lite problem med vår internet (mest hela tiden) . Så jag skulle placera det trådlösa på ett nytt bra ställe.

Fick flytta allt och det gick åt helvete. Flyttade allt och drog in kontakten till routern, död, dödare, dödast. Den funkade inte alls, död.

Aj Aj, flytta inte en varm router som har klarat alla åskväder i minst fyra år.
Kanske tiden var ute? Den ville gå vidare?

Klockan var helt okej till att kasta sig i bilen och köpa nytt.
In med doggen och vi drar. Skulle hämta småstenarna efter skola dagis, men det fanns tid.
DET GICK bra och internet igen efter 799:- svenska pengar!

Hunden var ju inte helt tillfreds och ville fara omkring lite. Kollade på GPS;en och fann denna Mjölby Södra spåret, här kommer den loggen:

Found it08/30/2011Japp hittad. Skulle inte alls ut på geojakt idag, men men.
Jag försökte flytta runt på modem och router så att även Noen 2004 får tillbaka internet. Flyttade grejerna och när jag satt i nätsladden till routern så var den helt död.

Tog med mig byrackar'n och for in för att köpa ny router.


Efter det så ville inte hunden sitta i bilen.

Så det blev att ta en gömma. Visst var det en drive in, men jag stannade ca 180 meter från gömman. Väl på plats så var det inte lätt = hunden glad!

Det var inte alls fel på några koordinater, snarare fel på ös regn och moln.
Gick till nollan och börjar kolla. Inte mycket här...

Kollar på GPS;en och jag är 33 meter från gömman.

Okej...

Testade igen och kom till 2-3 meter från gömman. Börjar leta och kolla på GPS;en igen, nu bra 17 meter ifrån.

Så höll det på och hunden var superglad. Liksvamparna luktade... lik.

När jag väl kom fram till gömman som var väl synlig var GPS 5 meter off och GPS noggranheten låg på 8 meter. Så det var ju helt strålande.

Jag hade dock letat ca 40 meter in i skogen...

Dålig dag att jaga på, men jag var glad och geodoggen gladare.

Tack massor för den. Blev lite blöt om fötterna med det var det värt!

TFTC


LIKSVAMP? Luktade ganska illa!




Min svamp är inte lik din svamp, min är en liksvamp???

I morgon är det bästa att jag fixar vidare… Rensa lite.

VI FÅR SE VAD JAG HITTAR DÅ!

En FTF vore ju bra men H&F släpper je dessa helt fel för min del...

Sedan alla dessa j-la kantareller, trött på dem redan, dom finns ju överallt, men att jaga dem är skoj!

Hej Hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar