Nice pic!

Nice pic!

måndag 29 augusti 2011

Fängslande gömma & FTF


Kom ju på att jag tog två bilder av den fängslande gömman i Finland.



Den låg vid ett gammalt fängelse och storyn var historier om detta och några av dess fångar.



Tyckte att gömman var fin med tanke på detta:








Idag blev det en FTF på fjärde försöket, JIPPIE…
Vi får väl se hur länge denna gömma får ligga kvar; Karleby.



1,5/1,5 var det inte riktigt, men då det blev FTF så är jag GLAD i alla fall.



Nu såg jag att det var 2/2... Blev det ändrat eller hade jag sett fel från början?

Här kommer den loggen:

Found it08/29/2011{*FTF*}
29/8 08:20.

Nu kommer det lite mer info!

Denna är ju inte helt lätt. Första gången jag var på plats så for jag omkring som en idiot på det "rätta" stället.

Efter en stund fick jag sällskap av en dam som undrade var jag gjorde där???

Mina kunskaper on cykelverkstäder och annex samt lite efternamn lugnade ner henne.
Historiska platser letade jag efter! Visade även lite GPS och telefon med info om just denna historiska plats.

Släppte denna för att sedan komma tillbaka vid 14:00, men då var det lite stängt.
Kom tillbaka vid 19:00, och då var det forfarande stängt i verkstaden.

Gömman skulle ju hittat! Så idag blöev detta att lämna barnen på skola och dagis för att sedan dra till området.

Letade och letade, kliade mig lite i huvudet.

Tänkte att jag är ju i alla fall helt säker på en av koordinaterna, och då gick det tillslut vägen.

Kanske är detta en lite högre svårighet = 2?

Även terrängen kan nog vara lite högre med tanke att "öppet" tiden på området är mer eller mindre begränsat till morgon och senare kväll. Kanske en 2,5:a?

Nu är den hittad i alla fall. Tackar massor för gömman!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar