Nice pic!

Nice pic!

onsdag 24 augusti 2011

En hittad! Det gick som en dans!

Hur svår kunde den vara?

Det måste vara något lurigt?

Här kommer dagens enda logg (Borgs ekhagar):


Found itAugust 24OJ OJ OJ... HITTAD i alla fall.

Det skulle bli en hittade innan jag drog österut.

Stannade och vandrade ut i denna fina äng.

Inte mycket kor här just nu, men man fick kolla var man satte foten.

Ingen gömma heller.

Satan vad jag letade! Hittade noll punkten och letade och letade, och letade lite till. När man väl hittat nollan och stannar kvar där så hamnar man lit i GPS skugga och hopps så är man 8-9 meter i från gömman.

Men ju j-la svårt kan det vara? Koordinaterna var ju helt perfekta.

Okej tänker jag och ökar till 10 meter plus åt alla håll.

Hittar ingen gömma och kliar mig i huvudet och börjar om. Letar även på marken runt om nollpunkten.

Är det jag som är galen eller är gömman borta???

Hinner inte att ta en anna i dag då planet troligen inte väntar på mig.

Det skulle ju bli en gömma.

Ger upp för tredje gången, men tänker att kanske var det lite fel på terräng ratingen. Vilket innebär att jag börjar klättra, inte f-n funkade detta.

Nu är tiden helt slut, måste dra vidare.

Har fin kammat marken två meter från nollan.

Ett sista försök.

Jag letar på marken mellan 2-4 meter från gömman.

Pillar lite i marken och jagar vidare.

NU SÅÅÅÅÅ!!!

Cirka 4 meter från det rätta stället ser jag en liten, liten, liten del av vad jag mycket völ känner igen...

ETT OVALT FILMBURKS LOCK... som är fast nere i marken under lite ko bajs och klövspår...

Bara att börja gräva med en pinne och VOILA! fick upp en hel burk, men den satt fast fint i den torra leran.

Tillslut så en logg, och jag la den där det nollade och hoppas att det blir bra.

Nu till flyget österut!

TFTC

Detta var en 4.5 / 1,5 idag lättare för de som kommer efter!

Jag är glad!

I morgon blr det nya gömmor!

Siktar på minst tre!




Mycket kantareller i skogen runt Kvarn Event just nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar