Nice pic!

Nice pic!

lördag 13 augusti 2011

I morgon kommer nog den längre bloggen...

Long time NO see...

Nej, jag har inte suttit inne och har ingen fotboja på mig, ännu, jippie!
Där emot har det varit semester inkluderat bad, bad, lite jobb, bad, lite jobb, lite mera bad, samt lite resor och barn som vill bada varje dag. – Pappa vi badar i regnet, japp.

Jag/vi tog semester från jobb och geocaching. Ingen FTF jakt på många, många månader. Jag var ju helt botad mot detta, och är fortfarande, men lite farliga kan man bli nu när det blir mörkare och även The Smokestoner kan gå ut de mörka timmarna på dygnet, eller hur. Man jagar ju skatter i skogen med ficklampa! Varför kommer det massa gömmor nu när alla är lediga, hur hinner de leta?
Vad är det då som har hänt ut över allt bad. Det korrekta svaret på det är att vi har badat ännu mer. Tror nog att den sommaren slår något av ett bad rekord. Många dopp har det blivit. När man tänker efter lite så kom jag fram till att 95.7% av dessa har varit vid Lorasjön (Sverige bad). Detta torde vara på grunda av att det känns tryggt att vara så nära alla dessa gömmor och alla dessa svampar. Inte vet jag men i år har den varit Lorasjön mest hela tiden.

Svamparna är tillbaka!
För cirka tre veckor sedan blev vi av med internet (se LÅÅÅÅÅÅNGT nedan). Detta var ett helvete i sig, men jag tror vi kommer att överleva, hoppas.
I slutet av juli hittade vi denna gömma; Konstigt gräs.Habba...

Tror vi hittade denna den 28/7 eller något datum nära detta.

Hela familjen var med och jag visste nog vad som komma skulle.

Bra blev det tillslut efter att mannen (jag) sagt att nu ska vi västerut och sedan stormat österut. AJ AJ, men det gick bra under ledning av fru Smokestoner som tyckte att vi skulle gå åt andra hållet.

Visste redan innan vi åkte hitta att detta skulle bli en FAVO, och det blev det. Ungarna älskade den... så Favo poäng.

Droppade två TB som jag glömt att regga, nå ja.

Grymt skojig cache.

Nu hoppas jag bara på att vi får tillbaka vårt internet som försvann innan vi hittade denna gömma.

TB drop = 2 stycken! Som jag inte hade koll på = grab.

Tackar för gömman!

Hela Familjen The Smokestoners inkl Noen2004
Favo till den!
Detta innebar att juli blev en mycket bra månad med 4 st hittade, vilket innebar att vi gömde desto fler = tio.



Testade att ringa Telia, igen...

Hur Jävla bra gick det, inte mycket. Fick nästan hjärnblödning som en kombi av att ha missat en FTF med 25 minuter för att jag fick sitta på Scandic Hotell och skicka mina e-post.
Jag var så nära döden, igen... Detta är inte bra. Efter lite problem med det mobila (funkar i bland jätte bra i flera minuter) fick jag i alla fall iväg DETTA:

Ärendebeskrivning:

Hur Fan ska jag kunna veta min service kod då man inte får någon info om något???
Talade med Er bästa anställda man förra veckan, men inget händer...
Han var bäst å andra sidan. Lurade mig bra, eller?
Idag satt jag 44 minuter i kö, sedan blev det = Nu kopplas ditt samtal fram...
HAHA HA HA... Ni lurade mig!
Samtalet kopplades ner, IGEN!!!
Jag vill bara veta vad som händer med mitt ADSL 0142-719XX.
Fick nästan sparken från mitt jobb igår.
Om jag felsöker på nätet så kan jag inte.. Ditt abonnemang är företag, eller ditt abonnemang är privat. Inget funkar!
FAR ÅT HELVETE... Telia.
Jag orkar inte mer, och jag är en trogen kund som inte ville byta till ngt annat... Betalar gärna om det funkar, men timmar i telefon kö...
Försöker hitta ett bättre alternativ i morgon!
Tack för det som varit.
Med vänliga hälsningar

The Smokestoner

Ovan är kraftigt censurerat.

Visst var jag arg. Det händer inte så ofta, att jag blir arg. Lugn och fin i trafiken och bråkar inte, men när jag blir arg, så blir det liksom en kortslutning i min hjärna och då är det jobbigt! Inte för att jag blir farlig för andra människor, men jag håller nästan på att explodera inombords och finner ingen ventil utan måste pysa ut det. Detta blir ju inte så kul för de närmaste.

Nu funkar i alla fall internet så det kommer lite mer inom kort.

1 kommentar: