Nice pic!

Nice pic!

söndag 14 augusti 2011

Highlands och FTF (???)... Hann inte fram till denna!

En liten trip blev det igen, inte York utan Edinburgh. Trevligt som tusan blev det och några gömmor.
Vi liksom gled om kring i Edinburgh, men hitta till slut till den första ölen, det gjorde inte ont.
Ett par öl senare blev det den första loggen på Jesse James' Dairy.

Ovan var inte helt enkel om man inte sett bilden = vi leta på andra sidan gatan.

Nåja vi fann den.

Innan gömman var gick vi en runda på Edinburgh Castle.

I kön till biljetterna så såg jag att detta var en bluff!

Dom jävlarna sa att detta var ett "jätte gammalt" slott???

Massa turister som kommer, men va fan vi blev lurade allihop, eller?



Detta är ju inte så gammalt? Nästan nytt?

Det kom mer otroliga saker! Maskin nedan ONE a clock Gun användes mot vikingarna:



Nedan en kanon från tidig Krita-tid, eller?





Mons Meg


Hello Highlands!

Dessa ägg lades av Mons? Jag var försiktig med foten.
Äggen skjuter man iväg med kanonen... Så gick det till när de besegrade romarna? vikingarna? Eller var det inte inbördes krig, mellan alla djur (nej det var ju Narnia) Eller sa han något om någon kilt eller sa dom något annat?

Inte FAN vet jag, men dom pratar ju inte direkt engelska här, men kanonen från krita perioden vat jag att jag har rätt. Detta var en av många som man utrotade dinosarna med. Tror jag har läst detta i någon tidning.







Här fick jag radera en A4 med text och länkar,censuren kom in, orkar inte med bergen idag de kommer i morgon.

Konstiga djur dessa kräftor, ju fler man äter desså snurriggarrre blire det.

Det kommer mer i morgon, klockan klämmmmmtar.

FTF och Highlands i morgon. Monty Python...




....................................




,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,




Lite till blev det då!


Doune Castle!


Se bilden nedan!




Här var vi...
Kokosnötter:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar