Nice pic!

Nice pic!

fredag 19 augusti 2011

Nu så. Kapad blogg Highlands och FTF


Nu så…
Tydligen har bloggen blivit kapad av någon som sitter och skriver mitt i natten. Människan hade otroligt nog mycket information om vad som hänt, konstigt, mycket konstigt?

Hur kapar man en blogg och har så mycket info?
Det mesta är ju mer eller mindre rätt, ”in i minsta detalj”.


Nu i alla fall lite Highland och lite FTF, samt ett antal gömmor till.

Vi hittade denna gömma = Melting Mouth ~ Falls of Dochart.

Inte helt enkelt då vi inte visste var vi skulle hamna och inte hade laddat GPS;en. Dyrt som bara den blev det nog med tillslut så fick vi fram en gömma cirka 110 meter från var vi stod vi vattenfallet.
Underbart ställe! Fru Smokestoner fick även lite Victorian Spunch Cake.
Vi hittade och loggade. Sedan var det upp till mig att hitta gömman på gc.com…Var hade vi varit??? Letade och letade på Killing. Det funkade så där. Efter en halv timme hade jag funnit gömman. och kunde logga den.
Stället hette ju Killin. Ja ja bild nedan:








Nästa geostop blev säkert minst lika dyrt. Kopplade upp telefonen igen och hittade en gömma ca 400 meter bort. Detta var ett lyckokast. Fint som bara den = Fantastic Place.Super ställe som varmt rekommenderas. Här fick vi spel! Eller vi fick i alla fall lyssna på säckpipa, det var helt underbart! Grabben/mannen/gubben (fritt att tolka = 39-49) spelade på många bröllop, så bra var det!
Ett fantastiskt ställe helt enkelt, se nedan;












Efter det så for vi till denna håla:




Inga gömmor som vi orkade med på just detta ställe, men lite lagom TURIST-turist-mysigt. Det roliga i det hela var ju att alla var från Sverige. Vi smög in i en butik och pratade inte. Kom snabbt fram till att 100% av besökarna var från Sverige = 9 st. In i nästa och där var det bara 70% svenskar. Hela Edinburgh var även fullt av svenskar.

Nåja vad gör det!

Här var vi också:









Vi åt lite på Mussel Inn, det var helt OK! Inte bäst, eller ngt, men det var fint!




Vi hittade några fler gömmor. OCH vi gick på Pub, aj aj aj aj aj.




Var på väg hem till vårt hotell och skulle se en film (???), men stannade för en öl. Vi stannade i fem timmar och sedan rullade vi hem till hotellet.


Dagen efter var bra! Vi letade efter hotell för sista natten då vårt hotell var fullt. Jag fixade i alla fall de två första nätterna sa jag till Fru Smokestoner.
Vi letade och letade. Till slut så tog vi i alla fall in på ett ställe:

THE CALEDONIAN! Habba, habba! Sean Connerys ställe. Det blev ganska bra!
Vi hade vandrat hela dagen och regnet blev mer och mer intensivt. Klockan började nära sig 17-tiden och vi vill ha ett rum. Alla rum inom en 50 km radie av Edinburgh var ju slut, så detta var inte vilket rum som helst så att säga. På Hilton språk så var det rum PLUS högst upp med fönster mot slottet.

Det kostar att leva på topp, men vad fan. Vi har vandrat omkring och känner oss lite mysiga, så vi kör på detta. In i rummet och på med en film samt lite vin. Gud vad vi mådde bra!

Utanför körde de Military Taatoo och vi beställde room-service.
Vi kollade film och åt och drack som kungar och drottningar!

Hur många gånger har man inte bott på ett fint hotell och bara varit inne i rummet 5-6 timmar på ett dygn. Nu kunde vi njuta av rummet, då det fullkomligen öste ner utanför. Klockan midnatt kom detta (svårt att ta bilder):






Vi kom hem och på torsdagen eller onsdagen inte vet jag så blev det i alla fall en FTF. MOT ALLA regler så tog jag en FTF… Nära två, men nu vaknade geocacharen THE SMOKESTONER igen.
Måndag blev det kanske 11 eller ngt…

Idag (läs onsdag) blev det ett par stycken. Jag skulle till Västerås på ett möte vid 09:30. Visste kan man åka vid 07:15 och kanske hinna fram, eller?
Jag åkte vid 05:15 och plockade 30 st på 88 minuter, jippie!


Första loggen:


"Okej... Jag skulle åka till Västerås för ett möte vid 09:30.Vad gör man då? Åker 07:15 och en kaffe på vägen och är 15 minuter innan mötet?Så skulle det kunna vara, emn inte denna dag. Ställde klockan på 04:30, men den ringde om och om ingen åtta gånger innan frun sa till att jag snoozat färdigt.Drog iväg vid 05:20 eller ngt liknande. Stannade på McD innan Norrköping och det blev kaffe, juice, egg & bacon muffin och lite hash... sedan vidare.GPS;en var nästan helt tom???Bara de närmsta fanns i burken.Totalt så hade jag manuellt lagt in 30 st gömmor på 88 minuter. Målet var att ta minst tio!Då vi stannat vid buss stop tidigare så vet man inte...Allt lägga in dessa en och en gör det hela enklare. Man vet var man ska när man klickar "sök nästa". Ingen luring ute i skog (som jag älskar, men inte hinner idag) eller en 3/4,5.Resultatet blev i alla fall 30 hittade på 88 minuter och jag var framme innan mitt möte och kunde byta lite kläder. Ringde kunden och frågade om det gick bra att jag kom lite tidigare.Totalt blev det 29st Bus Stop + en Bus stop DNF, och en annan gömma som liksom åkte med.Detta var den första hittade!Tack här för dessa gömmor och det blir nog en copy & paste på sista!TFTC"


All loggar var olika och inget copy & paste.


Var framme på plats i Västerås innan utsatt tid och hann byta om till ”rätt” kläder innan detta.

Fru Smokestoners först fråga var –Hur många blev det idag?
- 30 st men jag hann inte ta någon på vägen hem svarade jag (hämtade barnen)…

Vad mycket lättare det blir att cacha nu när det blir mörkt, jippie!
Kanske kan det bli en FTF igen nästa vecka, eller?

Här skulle man kunna sluta, men inte då…
Tro att åskan snodde vårt internet igen.
Inte igen??? Det mullrar lite och så tar de bort vårt internet, NEJ!



Ha ha… Så var det inte. Jag hade startat om moden och router, men glömt att sätta i telefonjacket.


Ikväll fredag 19:30 ska det bli Rock At The Rock vid Röksten.


Har begärt dispans från regn mellan 18:30 till 21:30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar