Nice pic!

Nice pic!

tisdag 6 september 2011

Inte min dag... Måndags ex.

Men… Hur blev det nu?

Igår var ingen rolig dag.

Tre nya kom strax innan 09:00 och barnen var hemma sjuka, eller dom vad ju inte ett dugg sjuka. Bara trötta efter en händelserik helg och lite snuviga.

Fru Smokestoner skulle iväg på möte och jag jobbade på. Frågade Noen2004 om hon ville få några FTF, men hon ville hellre pyssla, aj aj.

Minsta fröken småsten undrade när vi skulle åka. Gärna nu tänkte jag.

Det blev inget med det så tre ”ganska” (man vet aldrig) klara FTF försvann.
Frun kom hem och småstenarna klättrade på väggarna.

Det fick bli en utflykt till ”hamburgerstället”.

Vi körde dit och åt en lunch för att barnen skulle komma ut.

Efter detta så styrde jag bilen söderut. Ville någon hoppa ur bilen så fick dom det.

Hur bra gick det? STF och missade med ca 20 minuter. Här skulle jag ju varit för tre-fyra timmar sedan. Aj Aj Aj. Rodblo var steget före och skulle få tre FTF.
Vi åkte hem med svansen mellan benen.
Full fart med jobbet och loggan kom på Akta Lönnen, men inget mer?

Sedan inget och inget. Jag ringde rodblo och han visste inte ens om de andra gömmorna, aj igen.

Okej jag testade. Grusväg hela vägen.

Gjorde alla fel man kunde på den första gömman; Gran i Sikte. En FTF sedan släcktes lampan. Missade FTF med en minut på nästa; Bevara det ovanliga…Varför tog jag inte den först? Den låg ju närmast stora vägen.

Det blev denna logg:

STF... Efter att ha förlorat 20 minuter på gömman innan så föll det på mållinjen.

Hunden hade rullat sig i bajs på gömman innan, så jag fick sanera lite innan hon fick hoppa in i bilen. Det kostade en FTF.

På väg fram mot gömman så såg jag en bil.

HOPPAS DET ÄR SVAMPPLOCKARE... Hoppas, hoppas, hoppas.

Fast svampplockarna burkar inte gömma sig.

Kul att träffa på Evildemonrider och Trollmilda. De var någon minut före.

AHHHHHHHHHHHHHHHH Vad jobbigt.

Jag höll masken på plats, men grät hela vägen hem.

Andra total missen idag. Vi trodde ju att Rodblo var steget före efter att ha missat en FTF med 20 minuter norr över.

Efter att ha kommit hem och ringt Rodblo så fick jag veta att han inte ens visste om dessa, aj aj aj.

JAG ÄR INTE BITTER!!!

Häftig grej på platsen! Hur blev det så?

Med gråten i halsen; tackar vi för gömman.



Jag är inte bitter! Jag grät mig bara till sömns och hade mardrömmar hela natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar