Nice pic!

Nice pic!

lördag 20 februari 2010

Smaken är ju som...




Ahhh!

För drygt fyra månader sedan var katastrofen ett faktum.
Ett stor företag "droppad" en av sina produkter.

Kontentan av detta?

Gråt, gråt och tanda gnissel... Fight, Skrik och ett litet Helvete!

Hur kunde dom göra detta? Varför vara de så onda och förstöra en bra rutin.

Detta kunde ju inte sluta lyckligt!

Men, vad gör man inte! Testa en ny produkter! Eller flera!

För en dag sedan så körde vi enligt detta upplägg:

Minsta fröken Småsten; Bamse... ibland på begäran Byggare Bob!
Större fröken Småsten; Byggare Bob, efter tio tester av olika modeller, så!
Äntligen ngt som funkar utan krig och motstånd och gråt!

-Pappa har du inte hittat Postit Per?

-Nej, gumma jag är ledsen, har letat igenom alla hyller på City Gross, Ica och "ngn mer"... Har även kollat i alla butiker som säljer dessa produkter...

Var även inne på apoteket och kollade av...

End of the world... Men Byggare Bod funkar tillfredsställande.

SÅ! Igår fick vi ett par minuter över och drog till ett ställe som säljer gamla grejer, samt lite överskotts produkter och lite nytt hoppas jag...

Herr Smokestoner som haft detta i huvudet de senaste månaderna hade radarn på!
Lämnade GPS;en hemma sa inget till ngn i famlijen! Detta kan bli en STF (SuperTF)...

Hade låg profil i början.., Kollade in lite burkar och ev. tillbehör till geocaching.
Gled liksom runt medans Fru Smokestoner hade en egen agenda.
Jag med två Småstenar i kundvagnen... Kollade lite, ahhh 7 meter österut så kan det finnas en skatt... Nja inget här, 3-4 meter norrut, ja kanske det.

-EN SÅN VILL JAG HA, en sån vill jag ha, en sån vill jag ha, en sån vill jag ha...
-En sån vill JAG ha. jag med,,, Kolla en sån vill jag ha! -Ja med!...

Hittad bra med tape till den Större...

Hittade även ett super köp till Större Fröken Småsten... Kartong papper i nio olika färger. Hon pysslar "hela" tiden. Pyssla, Pyssla... Hel nöjd med detta inköp.

MEN så detta guldkorn...

-Fröken kolla vad som ligger här, säger jag till Större Fröken Småsten.

-AAHHH OOOOhhhhh jippie..... hi hi hi ,,,, BRA!! Den, den, den!
-NEJ PAPPA inte den Rosa, den BLÅ ska det vara...

POSTIT PER! Den blå! 10:-/st. Köpte bara två???

Kanske åker förbi i veckan och köper 5-6 till.

DEN BLÅ ÄR TILLBAKA! Eller, det som blev över

Att ngn kan bli så glad över den BLÅ!

-Postit Pär nynnar glatt när han kör till byn med sin katt.
-Postis röda bil känns lätt igeeeen, kan nästan hela!(OJ OJ OJ OJ)

Lägger även in en bild på ett fönster... Det finns ju så många skatter utanför.
Vi kommer ingenstans, Det ligger bara 200 m3 snö i vägen...

Skulle jag börja nu så är det nog 10 timmar för att få ut en bil...

Bonden var iväg och Bondens dotter kommer med traktorn i morgon!
Hon körde en sväng i morse, men efter en timme var snön tillbaka.

Hej Hopp... F-N jag har ju samma problem... Letar efter Colgate Total som försvann.
Glömde att kolla efter den...
Skulle bli ganska glad om jag fann den. Kanske inte skriker rakt ut och hoppar omkring, men det vore ganska trevligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar