Nice pic!

Nice pic!

torsdag 25 februari 2010

Rating 2010 / besök i Huvudstaden




Jodå, det skulle bli ett snabb besök i Huvudstaden (framsidan) inte den andra.

Jag kollade RATE 2010 igår kväll och den låg på 0,836. AJ AJ aj.

Jag hade tre besök i denna underbara stad och tänkte att här kan det finnas lite tid över i mellan och kanske kan man även ta nog skojig fantom gömma vid Delsjön, ICKE!

När jag kom till Jönköping så kändes det inte bra. Faktum är att det kändes inte bra när jag for hem ifrån, något var fel, fel, fel.

-Du har glömt något!, sa en röst i huvudet, hela vägen.
-DU HAR GLÖMT NGT!, ja ja ja.

Allt var ju med, eller.

Jag hade smygit fram alla grejer på kvällen, samt hittat de 10 jag behövde för att nå 1,0000000 för 2010. Vad kunde fattas? GPS, ok. Pengar, ok...
Kängor, mössa, vantar allt var ju med, vad fattas mig?

Strax efter jkpg, så slår det ner som en bomb! Ha ha Grabben har ingen Jacka med sig!
LOL, kostym nissen ska jaga. Aj Aj ingen jacka. VITAL DEL SAKNAS!

Nåja vad är en bal på slottet!

Kom in lite tidigt och kunde ta en och reka en innan möte i Mölndal (detta är ju som hemmaplan):

Allans: February 25 by The Smokestoners (551 found)

"Åkte i god tid och kom in på "min" väg till gamla jobbet . Kolla klockan och det fanns lite tid över. Tog denna innan dagens första möte. TFTC!"

Krockslätts Folkets hus: February 25 by The Smokestoners (551 found)

DNF; "Denna ska jag ta tänkte jag. Massa snö, mycket barn. Satt i bilen och hade 4-5 meter. Hoppade ut och kollade lite utan GPS. In i bilen och kolla klockan. Detta går ju inte måste lämna.
Kom dock tillbaka efter mötet och tog denna då barnen var inne. TFTC, Det var bara jag och sopgubbarna, samt en Postit Per och lite annat löst folk som for förbi. Trevlig gömma!
Kan inte förstå att jag missade denna på första försöket, var "lite" stressad då. TFTC igen."

Sedan fick jag min tredje kopp kaffe för dagen och mötet gick bra.

Är inte norrmän arga på oss efter våra Olympiska Lekar?
The Smokestoners couldn't find Breweries #06 - Eriksbergs
DNF February 25 by The Smokestoners (551 found)

"Japp! Lunchen med kollegan blev inställd. Två besök kvar idag och jag tänkte att detta skulle fungera.
Icke, det började snöa så in i den! Jag smet ut i full kostym och lågskor.

Hann titta lite sedan (står som ett fån och kollar på grejerna);

HRMMFFF, vardu tappet nået så kan iiiii hjelpe dig?

-Hfrumf SNÖ, mycket bruufft plump, sa jag

-Visss duuuu har tappet noet så kann jej hjelpe dig?

Vänder mig om och ser en norrman i kostym han oxå. FAN, oxå.

-Habblabluffslavar, mycket snö, det snöar för mycket; borta, snö mycket, blött, bla, säger jag när jag glider tillbaka till bilen.

Ja ja, nu vet jag var det är, tittade på den så det brann i ögonen, den tar jag nästa gång.

ja ja ja ja ja!"

JAG TROR ATT JAG såg den när jag åkte iväg med bilen!

Nu hade jag lite brådis men, lunchen var ju inställd, så om jag hoppar lunch så har jag ju 49 minuter kvar. Ingen Kebab på Södra Vägen idag. Kul varje gång jag kommer in.
-HEJ KOMPIS, länge sedan sist, du får en extra gratis dricka om du tar stark sås.
Hur F-n kan dom komma ihåg mig, varje gång samma sak, och dom säger inget till dom andra som kommer in, åt jag så mycket pizza och kebab, det är ju sex+ år sedan.

Kollade av WOODHEAD, men icke:

"February 25 by The Smokestoners (551 found)

Nu snöar det som tusan!
Åkte förbi och såg WOODHEAD. Gick inte ur bilen.
Hade lite problem att vända och komma ut på vägen igen.
Den tar vi en annan dag!

Hade inte rätt utrustning idag, lol."

Sedan upp en runda bakom vårt hus, men icke (Församlingsfakulteten):

"February 25 by The Smokestoners (551 found)

Jabba! Som hemma igen!
Här bodde vi när vi var Göteborgare och inte visste vad geocaching var.

Jag drog runt huset och upp på baksidan "utan boendeparkering".

Det gick väl så där. Nu var sopgubbarna här; är dom över allt (?), troligtvis.

Låååånga dagar för dessa nu!

Huset höll på att renoveras och en Postit Per drog sin cykel.
Byggare Bobare och snö, snö, snö. Så mycket snö.

Hoppade ur bilen och kom direkt på att detta inte funkar.
Sopgubbarna såg lite "desperata" ut, inte att leka med.

Så jag släppte även denna. Hit kommer vi tillbaka efter många år i Göteborg på 57:an, samt 77:an!

När man bodde i Göteborg så var allt finare, eller.
Nu var det rörigt och otrevligt, inte som Stockholm, men ändå inte 100%
Vi får ta en helg här när knoppar brister och man kan sitta ut och ta en öl.
Hemma hos oss är alla snö vit. Lite gult finns ju men, man har ju lyssnat på Rally, ät inte snö som är gul, snö som är gul är inte kul, eller hur var det?

Nu var det bara att lite stressad fara mot nästa möte."

Japp, jobba lite men äta kan man göra senare. Hade nog räknat in alla dessa redan men det gick ju inte. Trodde på 10 st idag!

En sista innan jag far norrut (Örgryte gamla kyrka):

"February 25 by The Smokestoners (551 found)

Oj vad lätt detta blev nu då. PUH!
Bara att logga, trodde nog jag skulle haft 6-7 stycken nu, men vad det snöar.
Detta blev nummer tre och nu måste jag till nästa möte!

Kanske ska man lägga benen på ryggen och lämna götet så fort man kan.
Det snöade ganska bra.

TFTC!"

Jobba och mer kaffe, två koppar nu!

Sedan nästa ställe Partille, kaffe!

Nu var ju V. 40 stängd åt båda hällen och jag var i Partille, super!
Det fanns ju två bra på vägen över enligt plan. Jag hade inte haft tid att köra PQ utan bara lagt in ett 14-tal i GPS;en. Två fanns på denna väg.

Stannade jag, nej!

På den först stod femtioelva personer och väntade på bussen.
På den andra, här kan man inte stanna just idag, det går bara inte.

Bla, det blev tre stycken, lol.

Nu åker jag hem, men kanske drog jag en snabbis i Borås och tog fem till bara för att jag var arg, ja ja ja ja så var det! Fem stycken på 20 minuter (plus uppgradering av kläder)!

Testade Åhaga Mini (bild *2) i kostym och lågskor. Big Mistake.
Det såg ju inte så djupt ut? Bytte lite och tog den!

Hatar, hatar dessa skatter i villa områden (Borås cache Race).
Men jag gjorde ju detta i alla fall, så; så illa kan det ju inte vara.

Såg i alla fall en gubbe som skrev av reg nummret på bilen då jag kom stånkande i 70 cm snö från en avfallsplats. Tog några i alla fall.

Det sista som hände idag var att jag for fram i RIVER OF METAL (bild), den tar jag en annan dag.

Glömde att jag hade kameran med idag! Kom på det i Borås.

Tack för idag, det blev inte 1,0 i Rate för 2010, men en riktigt bra dag på jobbet och stora affärer, samt en gnutta geocaching när det fanns "lite" tid över. TFTD

La till en extra bild på ett rådjur. Vi hade sex stycken i trädgården i 3-4 timmar här om dagen.

Och i morgon vaknar jag och ligger -3 för 2010, jippie! Bara -3!

4 kommentarer:

  1. Mmm, jag lyssnar och njuter på Dido. Vill du ha alla skivor..så ring. Jag har feber och tar hand om mig. I love You! Most in the hole World!
    Kramar syster yster

    SvaraRadera
  2. Har alla Dido och ringer i morgon! Nu står en den större av småstenarna här och vill bli bäddddaddd... Går i sömnen liksom!

    SvaraRadera
  3. Ett jobbigt samtal senare..



    Så har jag bestämmt mig för att blogga mer imorgon. Jag funderar på.. Ja, allt möjligt! Tex som det här med Amir, att vi två är osams. Jag känner inget behov av att skriva elaka saker om honom, men ändå gör jag det “för han började”. Jag vill inte ha bloggbråk, jag vill ännu mindre att han ska skylla på att “kissie har tagit över alexandra” för det vet ALLA att det inte stämmer. Inte någonstans, och att slänga den kommentaren tyckte jag var lite fantasilöst, som att han endast hade läst min blogg under hela våran vännskap!



    Andledningen till varför vi började bråka är för att han började prata om mig bakom min rygg, och jag kanske inte gjorde det bästa jag heller när jag valde att visa hur arg/ledsen jag blev genom att skriva ett inlägg – det första jag gjorde. Men jag ringde sen, det gjorde jag och försökte lösa det.. Men sa aldrig iof förlåt – för hur skulle jag kunna göra det när jag var så arg? Jag anser att snacka skit om en vän är som att vara otrogen i ett förhållande.



    Bara det visar att jag verkligen tycker om Amir, men ärligt talat så på sista tiden har jag fått en magklump nästan varje gång vi sågs – säger inte detta nu för att ge tillbaka på något sätt men jag tyckte han ändrades. Men vem vet, han kanske gjorde det med flit för att kunna putta bort mig? Tydligen så var det lite jobbigt att jag fick alla bra annonser och pengar, när vi jobbar med samma killar. Men är det egoistiskt att tänka, jobb är jobb – och då ser jag det som att jag har gjort honom mer känd än vad han skulle annars ha varit. Och sen att vi är vänner utöver bloggarna..? Går det? Kan vi bli vänner igen?



    Sen funkar det inte längre så bra med mina kännslor heller.. Har pratat med min kille hemma i Sverige och grät för jag vet inte vad jag ska känna längre. Hur vet man att när det är OK att inte vara pirrig i magen när man ses längre..? Varför är jag inte nykär år efter år..? Och varför ska man vara med någon man bara kan älska och inte vara kär i..? Vill inte åka hem, då vet jag att jag kommer tillbaka till verkligheten (även om jag påmins om den här också tack vare alla läsare..) .







    Bloggar mer imorgon, mår inte bra..

    SvaraRadera
  4. Ser fram emot nästa bloggande! Jag hoppas det kommer i morgon! Du är välkommen att köra här!

    SvaraRadera