Nice pic!

Nice pic!

lördag 13 februari 2010

Det är väl kul med snö, eller?

Här kommer några loggar från den senaste:

Jag gjorde det lätt, ta den eller gå inte ur bilen med denna:

February 9 by The Smokestoners (547 found)
Japp... Ibland är det snö i Sverige på vintern. Jag har satt T 2 på denna, men just idag så kanske det är T 2,5. Man får helt enkelt hoppa i mina spår (svåra att dölja) om man är snabbt där. Annars är snön inga problem. FTF-pris finns i form av en färdig Micro med loggbok och penna samt utrustad med Clas Olsson mini super magnet. Den är liten men ligger på 0,9 kg's dragkraft.
Vill man inte hoppa runt i snön så kan man vänta tills den försvinner. Det finns tvp TB's i cachen som vill iväg lite snabbare och de ligger i en plastficka.

Efter det som kommer det några fina:
February 13 by Team Judo-Rune IF (240 found)
Fick pulsa ca 100 meter i 40 cm djup snö med lågskor innan jag tog denna. =) Tog med mig en TB. TFTC

View This Log
February 12 by The Gimli team (1090 found)
TFTC
Loggades på vägen upp till Smedjebacken där vi ska delta i NM i inomhusvaskning
Var inga problem att hitta cachen med den storleken, men vi tog den svåra vägen genom nästan meterdjup snö
Teamledaren skuttade som en kängru genom snön o blev riktigt trött efter denna jakt

Ut:1 TB

View This Log

February 10 by terrien (145 found)
Kallt sa Bull -13 Mycket snö sa BIll Mörkt sa Bull Tur att det finns ficklampa i mobilen sa Bill

View This Log
February 10 by FamiljenLundgren (539 found)
STF @ 2010-02-10 15:46
Vid vårt första försök att ta denna vid 07:45 i morse så föll det på tiden. Vi hade ett möte bokat i Linköping vid 08:30 så vi gjorde en snabb lokalisering och bedömde att vi tar den på vägen tillbaks. Loggad vid 15:46 efter att ha pulsat i de djupa spåren av cacheägaren och FTF cacharen. Fin stor burk och mycket TB i burken.
IN: - (Hade tyvärr inget att byta med!)
UT: TB Bolibompa Australia

View This Log

February 10 by Paan (4515 found)
FTF kl.08.25
På väg från Borås upp till Linköping i jobbet så måste man ju bara kolla om det kan tänkas finnas någon lämplig cache utefter vägen, och döm om min förvåning när jag igår kväll ser att det precis dykt upp en ny utanför Mjölby. Som tur var så hade jag packat med mig ett par överdragsbyxor för trots att jag gick i ägarens spår så var det ändå så pass djupt i snön att kängorna fick tömmas efteråt. Jag brukar ytterst sällan plocka med mig några TB:s eller coins och så inte heller idag, utan jag nöjde mig med att logga cachen och plocka med FTF-priset.
Tack för cachen!
/ Paan

Det är ju bara lite snö...

I morgon "kanske" jag lägger ut en snö cache... Kan bara tas i snö.

Vi får se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar