Nice pic!

Nice pic!

måndag 1 februari 2010

Nu lite geocaching

Så mässa skulle stänga 16:00... Min färja gick vid 20:00,, Jag tog ju i alla fall sex stycken på vägen ner. Behövde lite mer luft. Det var snöstorm och riktigt j-la skit väder. Hej Hopp sa jag i alla fall jag måste sticka nu, så att jag inte missar färjan.
Lämnade mässa vid 14:15. Kastade mig in i bilen ut på motorvägen söder ut (FEL HÅLL) i ca 10 km, det fanns ingen avfart. Åkte tillbaka mot en runda jag hittat; Lövbackarna. Fick köra runt som en idiot innan jag kom rätt. Parkerade i alla fall, av med slipsen och kostymen, på med lite geokläder. Gick ganska bra fram till den första, loggad och byte av ngn TB... Vidare till nästa.

Två grabbar hade kört fast med en liten lastbil... i ca 40 cm snö och nu var det +2 regn och 16-18 sekundmeter. Dom var ngn form av Parkrangers... Bilen stod ca tre meter från cachen, så jag fick ju hjälpa till... Jag gjorde allt jag kunde och fick iväg dom ca 20 meter och sedan var det kört igen. Det tog nog ett par dygn innan dom fick bort den. Sedan körde jag vidare, hittade cacharna ganska lätt pga av super bra koordinater, men vädret var grymt.
Missade #6 då det fanns en gammal cache som låg närmare. NU j-lare så blåste det ca 0,5 plus 40 cm snö och så blött... Jag kunde inte gå tillbaka. 147 meter var bara för mycket just då. Jag ju sex andra att ta--- tog dom alla och på sista gick batteriet ner på GPS'en. Jag tänkte H-te, jag hade ingen aning om var bilen fanns. Det gick bra och jag kröp fram till bilen efter en runda på 6 km i så mycket snö, så mycket regn och en vind som gjorde att regnet kom från sidan.
Byte kläder... det gick att vrida ur kalsongerna. Hade inga andra jeans, som jag haft under täckbyxorna, så jag fick behålla dem. De torkade helt fem timmar senare. Fy F-n vilken resa, och vad bra jag mådde!!! tog 12 av 15 en var mugglade och en var mysteryn, missade på mysterien på först (glömde)... och sedan la jag det på hyllan när tvåan var borta. Nu hade jag två timmar till färjan och mådde riktigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar