Nice pic!

Nice pic!

onsdag 6 oktober 2010

Jävla gömma i Amsterdam

Här har det varit lugnt efter vårt Event. Det har blivit några gömmor men allt går på halv fart just nu, eller? Det är ju faktiskt så att allt går full fart så det finns inte tid att ens fundera på att ta en enda gömma, men...

I alla fall så skulle jag ta en gömma som jag missat. Nu skulle det ske! Allt var packat och klart. Ficklampa och GPS ner i väskan, nu skulle det bli av en gömma på min resa.

I helvete heller!

Kollade gömman innan sängen på söndag kväll och då blev det en temp. Arkivering på denna satans cache. När jag var på plats så förstod jag varför, men det är en helt annan historia. Första försöket blev ju ”Min fru kommer att döda mig”, andra försök blev att jag passerade plasten för gömman minst sex gånger, inte blev den logga för detta. Det ligger nog en förbannelse över just den. Jag ska helt enkelt inte ta den.

Försöker jag igen så blir jag helt säkert ner mejad av någon lastbil. Vi släpper denna, det finns andra i Amsterdam även om det mest är mysteries på hollänska.

Men, men som de säger; -Iff itt aiiint Duuutch it ainnnt muccch...

Jag svarar varje gång; -How Swede it is.

Nåja det var i alla fall inte läge för ta den i veckan. Oj vad jag får resa och se grejer och dricka fin och äta fina middagar, puh.

Första möte började redan 08:45 på måndags morgon och hade man tagit flyget vid 06:15. Möte pågick till 23:45... AAhhh vad kul! Jätte skoj att bo på hotell också.

Då hade vi i alla fall haft lite paus på ca 2 timme under tiden.

Somnade inte och hade en riktig regel rätt strid med kudden i ca 5 timmar innan det var dags att gå upp. Vad var problemet? Den var lite för hög på något sätt. Kanske skulle den varit 21 mm lägre eller mjukare. Inte vet jag men det var ett helvete (igen) hela den korta natten. J-la kudde! Om jag sömnade så drömde jag ju om en cache, så det gjorde ju inte livet lättare.

Dagen efter var det förhör. Ni vet hur det är på filmerna. Som att hamna i någon öst stat och bli anklagad för ett mord man inte begått. Stor lampa i ansiktet och förhörarna säger nu ljuger du! Mötet varade bara i nio timmar. Keop någon?

I vilket fall som helst så ljög jag mig ur hela denna minst sagt kluriga situation och fick fara hem som hjälten i gänget. Kankse kommer det jag sa inte hända, HHHHuuuuvadhänderdååå?

-Gud sade Ni Skall Göra Som The Smokestoner. Kul! Lite kung för en dag, eller?



Jag sa till alla att jag mest hade haft tur. Men det köpte dom inte, men det var ju sanningen. Lura systemet och håll dig under radarn... japp det är är jag.

Det blev i alla fall inte någon Under Weg eller vad den nu hette. Men jag fick åka hem med en kunga krona, alltid något, men om jag fått välja?

Kanske kan jag få ha kvar kronan tills i morgon, eller är den redan borta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar