Nice pic!

Nice pic!

fredag 22 oktober 2010

En till idag, inte alls enligt plan

Det går ju inte riktigt som man vill ibland.

Idag skulle jag ta sju stycken gömmor söderut. Det såg ju ut som att detta skulle fungera bra, men efter middagen så kom det ett antal flaskor vin i mellan, så det blev inte i säng innan midnatt som var planen. Aj Aj AJ.

Det blev i alla fall en till T2, tog två och droppade två TB´s.

På onsdag kvällen var vi på detta ställe som jag måste rekommendera:

La Table

Tidigare så körde dom en Michelin stjärna och allt var OK, eller?

Folk (du & jag) går ju inte till en krog med en stjärna, eller hur. Jag skulle inte...
Ni vet det blir det vanliga. När du ska betala får du en smäll på käften och undrar vad som hände... Sedan när man ska hämta jackan så får man en spark mellan benen och man lämnar.

Nu är det mycket bättre efter att ha spolat ner stjärnan.
.
På detta ställe så har dom numera en tre-rätters för Euro 39,- och detta är helt otroligt.
Vad du en beställer kostar det Euro 39:- för tre rätter eller Euro 34:- för två.
Samma lokal samma kock, en stjärna mindre.

Lamm ragun som jag tog hade dom kört i ugnen i 18 h(läs arton timmar) i 90 grader. En av mina vänner körde en Bacon bit som hade bastat i 120 grader i sex timmer.

Vinerna vi hade till detta var fantastiska. Vill ni äta bra mat i Helsinki; La Table på Ludvig what´s his name tie. Har ni en dag över så kör ni Mecca runt hörnet dagen efter.

Vill Ni beställa bord på La table så sikta på nästa år. Det fanns bord till den 26 november, men annars är det 2011 som gäller, med andra ord boka i tid, det är det värt!

Så många bra ställen i Helsingfors, så lite tid.
Så många gömmor och geocachar i Helsingfors, så lite tid.

Gps;en är i alla fall med, ficklamparna är med; nu blev det bara tre, men nästa gång ska det bli fler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar