Nice pic!

Nice pic!

måndag 18 oktober 2010

Ej FTF, men First to DNF.

Förra veckan blev ganska hygglig (8+15), med tanke på farten på jobbet. Avslutning gick dock inte alls som jag tänkt.

Första rundan gav åtta stycken i Motala trakten, utan kamera. Finns en hel del cacher kvar att plocka där, så jag/vi är snart tillbaka.

På fredagen så fick jag bege mig söderut och hann med att ta 15 st i trakten av Eksjö och Aneby. Startade med Löparna, originalet. Något mindre än den i Gränna. Notera fågel bajsen på ena skinkan så förstår ni. Enorm fågel (hjälp) eller lite mindre staty än i Gränna. Kameran var med!


Skulle fara vidare till Pappas Cache, men där var det älgjakt så jag valde att inte stanna. Stalpet nästa. Gömman hittades snabbt och ett par bilder på de två vatten fallen.




På väg mot Eksjö blev det stopp vid Fallosstenen i Bredestad. Glömde kameran i bilen och missade helt att titta på stenen???

Vid Rickelstorp-Runsten blev det i alla fall ett par bilder på den vackra bäcken vid stenen.





Nu skulle jag jaga milstenar! Fick åtta av tio innan tiden tog slut och jag var tvingad att fara hemåt. Kommer tillbaka för de andra två.



Vid Ränneslätts rastplats gick det så här:
October 15 by The Smokestoners (871 found)

Såg den ganska snabbt och blev tutad på av ägaren eller en cachar kollega... Hur tänkte dom nu funderade jag när jag gick till bilen för att hämta lite utrustning. Fick tejpa och greja lite. Jag såg ju ett PET lock där längst inne. Efter ett par minuter lyckades jag fiska upp en tom Cola PET-flaska och inte något PET-rör. LURAD! Sedan gick det snabbt och riktiga gömman. Jag hittade den lagom till när kollegan eller ägare ropade från en bil och undrade hur det gick. -Hittad ropade jag när jag skulle skriva i loggen. TFTC



På lördagen vid 16-tiden kom en gömma i Mjölby. FTF-jakt, denna var ju min. Var på plats efter ca 18-19 minuter och det gick ju inte så bra:

October 16 by The Smokestoners (871 found)
FIRST TO DNF... alltid något.
Kastade mig i bilen och var först på plats. Letade och letade. Denna var för svår för mig. Hittade inte ens en sten på platsen.

Letade nog 25 minuter på platsen. Utökade område och fick se en sten cirkel ca 100 meter från platsen, kollade lite även där.
Sedan fanns det ytterliggare en sten cirkel ca 200 meter från koordinaterna.

Gav koordinaterna 10 minuter till innan jag fick åka hem för att göra Taco.

Aj aj för svårt för mig, får ta med mig frun nästa försök.


Gömman hittades sedan ca 80 meter från noll punkten. Jag var inte där och sökte, utan på en massa andra ställen 100 och 200 meter från gömman.
Det blir inga mer FTF till mig, eller???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar