Nice pic!

Nice pic!

fredag 3 september 2010

First to Fire... Motorcycledude

Shit happens...

Denna gömma ligger ganska, eller mycket nära vår bas. Har kollat in den ganska bra, och kan ju säga att jag är "lite" höjd rädd, men ska en gömma tas eller kollas så ska den. Har inte haft möjlighet att komma iväg på denna men tänkte i alla fall att åka och kolla lite så snart jag kunde.

Efter att ha tagit Ruttopuisto, (ta inte denna) så fick jag en släng av pesten, samt alla andra massmördar sjukdomar. Den har helt enkelt en förbannelse.

Tänkte åka förbi imorgon och bara kolla läget lite, men så kom denna:

September 3 by Motorcycledude (1907 found)

Helt sjukt! Detta måsta vara min sjukaste fail ngnsin! När vi kom ute på vägen till Boxholm såg vi att det rök på berget men resonerade oss fram till att det måste vara damm från åkrarna där skörden pågår. Men ju närmare platsen vi kom desto mer började vi inse att röken kom från cachens plats. Vi körde fram och promenerade sista biten till ingången, där det vällde ut tjock stickande rök! Vi tog oss in 10 meter och ropade, utifall att ngn blivit kvar där inne. Vi fick dock inget svar men hade ngn varit där hade han inte överlevt många sekunder eftersom det var rätt uppenbart att ngt syntetmaterial brann. Vi fick helt enkelt lov att ringa 112. Brandkår, polis och ambulans anlände snart. Rökdykarna kunde konstatera att ingen fanns där inne. Däremot hittade de en hårspraysflaska med smält munstycke som ngn uppenbarligen använd för att tända på en trave maskeringsnät av plast.
I samband med detta noterade polisen att låset var uppklippt, vilket de rubricerade som olaga intrång. Det är m.a.o. stor risk att detta nu kommer att bommas igen rejält.

Lite surt att ha åkt ända från Dalarna för denna, men å andra sidan var det en rätt minnesvärd upplevelse ändå

FTF - First To Fire!

Mitt svar på detta blev naturligvis:

September 3 by The Smokestoners (820 found)

Tänkte kolla på denna i morgon... Nåja vad är en klättring eller två för en höjdrädd.
När jag insåg att Motorcycledude var ett steg framför fanns bara en sak att göra.
Varför tror ni att vi heter The "Smoke" stoners...
Fan dom vet mer och är på "g" sätt eld på allt! Kolla mitt hår i morgon. Slut på spray!

Eller också så låg jag hemma i sängen efter att ha loggat Ruttopuisto och fått en släng av nog riktigt farlig sjukdom.
Så kändes det i alla fall de senaste 24 timmar efter Ruttopuisto, kanske någon förbannelse över denna.
Låg hela dagen och trodde att jag snart skulle dö, men sedan var det ju fotboll så det vara bara att kvickna till.
Att man kan vara så sjuk och sedan bli så mycket bättre på några timmar. Frun undrar samma sak.

I morgon blir det att logga en arkiverad:
Följer rök lukten och kollar om det finns någon låda kvar att logga... Innan dom låser igen!
First to fire idag, FTF i morgon...

Det kostar att ligga på topp när man jagar plastburkar!

I morgon blir det ut i skogen och försöka få ut en eller ett par till.
Dom ligger ju inte helt enkelt. En eller två ska ut i morgon. Sedan blir det bara två-fyra stycken till och kanske ngn mystery på det.

Efter detta alla i skogen!

1 kommentar:

  1. Jag har hört om folk som brinner för geocaching men detta är ju....

    Vilket äventyr!

    SvaraRadera