Nice pic!

Nice pic!

torsdag 9 september 2010

Trött?

Igår fick vi spontan besök från Norge.
= trött idag. Det blev en eller två flaskor;

Penascal Rose till "laga mat"
Stoneleigh Savignon Blanc till "laga mat" (fynd!!! 99:- på monopolet)
Couvent des Jacobins Bourgne till "liksom lite innan maten"
Periquita Reserva till själva maten

Vad som sedan hände med Doctor William Robertsons Cabernet Sauvignon boxen?

Ingen vet jag, dunstar det i boxen?
Men jag vet i alla fall att jag landade i sängen 03:39.
Klockan ringde 06:30. Habba habba, eller?

Alla gömmor är ute! 26 st; kanske blir det ett mystery till.
De sista kom ut igår; och sedan igen; vad göra med alla kantareller?

Gömde en liter eller två i en köttfärssås igår, funkade bra.

Nu vill jag inte ens se en kantarell på en vecka, stekta, stuvning, soppa, sås, risotto, eller varför inte stenhårt stekta med vitlök och parmesan.
Jag har lärt mig att gömma kantareller i det mesta.
Det är ju för f-n som Forrest Gump; fast det var ju skaldjur:



Ni som inte jagar FTF; glöm ej påse till vårt Event den 25/9.

Står det fler än tio kantareller på en meter två (m2) så kan jag ju inte gå förbi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar