Nice pic!

Nice pic!

tisdag 7 september 2010

Alla dessa kantareller...

Fick mig en runda idag. Hade med mig en hel del verktyg ut i skogen som jag använde för Kvarn Event #9, och det gick bra.

Men vad ska man göra med alla dessa kantareller?

Ikväll blev den en riktigt fin soppa med knäcke och rikligt med Allerum prästost på.
Faktum är att dom (svamparna) börjar torka till lite. Lite torrt i skogen igen?

Fick med mig ett helt gäng finger svampar hem, men dessa skulle man enligt internet, tydligen INTE äta. Nya regler som jag inte visste om.
Orkade inte rensa mer än tre-fyra liter kantareller till soppan. Resten fick hamna i trädgården. Det fanns inte plats för mer i soppan.

Här kommer en bild på ca 18 liter från en annan runda:





Ovan är ju bara de små primörerna... Det gillar jag; den hårda, vilken macka!

MEN... sedan hände det, eller inte sedan utan under rensningen. Jag råkade av en händelse döda en lite spindel. Den dog ju direkt, men ena benet hade en helt annan agenda.
Låg och rörde sig på brädan. Jag tänkte, måste hämta kameran i bilen, men det blev inget av. Efter tolv minuter var det full fart på benet och jag fick hämta telefonen.

Benet gick som bara den i 25 minuter. Jag har det på film efter 12-13 minuter.

Tror nog att det kommer upp i morgon. Benet rörde sig som bara den i 25 minuter???
Det var ju mindre än ett tall barr, men sisu och toga!

Som fiskare vet man ju att det inte är helt enkelt att ha ihjäl en ål. Dessa kan ju röra sig när man lägger dem i frysen. En riktigt färsk abborre kan ju hoppa i stekpannan om man tagit den en kall vinter dagen. MEN ett ynka lite spindel ben som rör sig full fart i 25 minuter? PUH. Lite rädd blir man ju, eller hur.

En hel massa gömmor kom ut och jag tror att det bara blir fyra till.

Vill Ni inte vara hos grisarna (vildsvinen) så kan ni ju hoppa över Kvarn Event #7. Där hade det var trafik. Inte bara böket, utan även runt om. Det såg ut lite som Roskilde festivalen efter dag två. Helt ner trampat. Vi har dock inte sett en enda gris när vi varit ut, men jag vet var vi kan skjuta dom #7.

Från sju skulle jag ta mig till #12, men men. Här var det nog gummi stövlar på som gällde tror jag. Det kan bli fyra-fem gömmor som önskar gummistövlar. Visste kan man gå runt, men det hade jag inte tid för idag.
Alla gömmor till Eventet kommer att terräng bedömas på hur vi tog oss till gömman.
En tvåa kan enkelt bli en fyra om man kommer från ett annat håll. Info kommer när vi träffas den 25/9 klockan 10:00.

Vi får se, nu måste jag i alla fall sända alla dessa gömmor till våra kära reviewer innan det är för sent.

TA MED PÅSE till alla kantareller och kom ihåg att vi garanterar en FTF till alla.

Glöm ej bilden nedan om ni kommer på vårt Event:



Kan vara bra att ha till minnes även om det inte är många gömmor som den använts till.

Fick en bra bild på ett Lodjur idag:



Ahh fel bild.



Jag avslutar med detta. Vill ni få samma upplevelse som jag fick (jag blev lite undrande?) så ska ni nog ta denna gömma i helgen:

July 12 by The Smokestoners (826 found) TB JÄTTEN

Jodå, denna har jag tänkte ta ett par ggr, men för många som åkte pulka och lekte i snön. Idag var det 30 grader och inga barn som åkte pulka. Smög upp och hittade burken. När jag loggar ser jag att jag är mugglad!!! F-n gömman är avslöjad. Men vänta lite den bruna kille/tjej som ca 14 meter bort står och stirrar på mig är en kamel??? Den andra vita som var så sött var en lama???. Sitter ner och loggar under sten i en dunge i Motala och blir mugglad av en kamel och Lama. Ja ja ja bara i Motala. Som geocachare är man alltid välkommen till Motala. När jag gick ifrån gömman kom det upp ett huvud till, ytterliggare en vit lama. Gick till bilen, där kameran givetvis låg.... orörd hela dag, f-n. Man skulle haft med kameran och tagit en bild från gömman.
Gå tillbaka inte en chans... För varmt och då tar jag hellre hundsten vilket jag inte gjorde idag. TFTC!

Vet inte om det är på samma ställe, men jag kom ju från ett helt annat håll. Lite kostigt blev det. Lite cirkus liksom. KUL!

Det kändes i alla fall bra att efter detta få ett e-post.
-När jag tog den stod det två elefanter ca 20 meter från gömman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar