Nice pic!

Nice pic!

onsdag 1 september 2010

Ruttopuisto - Ja inte vet jag?

Hoa...

Det blev ett par till idag. Började med en ny gammal i Mjölby trakten - Sörby.
Satte även på ett nytt lock på Mitt i Byn M.

Sedan bar det av mot Norrköping. Nu var väl snön borta från cykeln, eller?
Jodå, det gick lite lättare idag; inte som nedan:


Sedan blev det även en ny Hoj, och lite annat i mellan.
En exakt samma cykel, kul! Inte samma gömmställe...

Sedan blev det Ruttopuisto, jajamensan.

"Camottu" mikro Bulevardin varrella.
Jästivaara on osoitteeseen nähden pienehkö, mutta kannattaa silti varoa ohikulkijoita. Hyvällä kesäsäällä varo myös mäyräkoiranulkoiluttajia.

Virallisesti paikan nimi on Vanha kirkkopuisto. Puiston historiaan ja lempinimen taustaan voi tutustua -Klart att jag vet vad Ruttopuisto betyder!
Puisto är ju Park... och Rutto är inget kul alls.

Här var det fullt med folk i hela parken, men de var bedövade av diverse drycker. Tror inte att någon tänkte på en lustig gubbe med konstig telefon och ficklampa tänd i femton sekunder. Hittad och loggad.

Alla dessa "bedövade" ungdomarna höll helt klart på med nollning.

Ruttopuisto på Er. En kompis son brukar vråla rakt ut när han ser mig, men då är det: - ROUTSI, ROUTSI. Det vet jag i alla fall vad det betyder.

Faktum är att jag ofta lyssnar på P4 mellan 18:00-19:00 när jag lagar mat.
Är faktisk riktigt bra på telefon nummer, men sedan är det mest Lapin Kulta.

1 kommentar:

  1. Åh gud så mycket snö...det är väl inte här hos oss nu...:)kram syster yster...ja, jag tycker du är tokig:))). Love you so mutch.>Tur jag har dig...

    och här kommer en kommentar från svägern...
    Citat...från din dotter småsten...Är du frisk nu? Är du inte tokig längre nu? Har du inte konstig blick nu?
    Det var frågorna jag fick...Men hallå jag är som vanligt...och jag är lika tokig som vanligt:)
    Kramar från den lilla släkten
    Kram kram

    SvaraRadera