Nice pic!

Nice pic!

tisdag 8 juni 2010

20 blev det nog i alla fall och -Deja Vu!

En liten runda blev det idag.

Började med att plocka SALTÅ – bara rent mjöl i påsen. Nu skulle den bara tas, loggen:

”Jodå... Här har man åkt förbi femtioelva ggr. Mest utan att ha denna i GPS;en (med vetskapen om att den finns där) , samt fem sex tio ggr då man ej har haft tid att stanna. Detta blev mitt enda stopp på vägen upp mot Stockholm. TFTC”

Fint att bli av med denna! Noterade även att Team Judo-Rune IF var här. Jag brukar jaga dem lite ibland. Sedan blev det möte och annat i Stockholm och vidare till Kungsängen, mera möten. Det gick ju hyfsat, men nu skulle det plockas några gömmor! Tänkte fara förbi Enköping och ta några stycken där på vägen mot Västerås.

Det blev ett par gömmor i Enköping, men denna var nog den bästa:

Grönskande livsrum - Afzeliplan
Kul att se att Kentka var här för ett par dagar sedan, även Team Judo-Rune IF hade nyligen varit här. Trevligt ställe, men jag får lite Deja Vuve (eller hur det nu stavas). Det känns som att jag varit här förut. Går mot bilen och ser det; PARK ASTORIA... OJ OJ OJ... Japp Park Astoria. Räknar lite på fingrarna och kommer fram till att jag bott på detta hotell ca 125-135 nätter. Jag kan lugnt säga att det finns inte ett hotel i världen som jag bott mer än tjugo nätter på (tror jag). Men detta är Park Astoria i Enköping. KUL! ca 130 nätter samt en natt i stora sviten. Då har jag ju räcknat bort alla dagar i skogen samt alla dagar på andra platser. Det som är bra är ju att man bara kommer ihåg det bästa = man längtar till Karlsborg. Enköping var ju bra, men Karlsborg var bättre.
Nu kom jag på att jag har en story: Jag och fru Smokestoner skulle förlova oss på officersbalen i stadshuset (blåsalen?) i Stockholm. Vi var inte ensama om att förlova oss denna kväll. Jag och en annan kille skulle fixa ringar till han och hans tjej och vi gick ner för gatan och runt hörnet till vänster; in hos "guldsmeden" och kolla på ringar. Våra var redan i hamn och min vän och jag var lite lagom på! Den är fin, nej den; ooooo kolla dessa! OJ VAD fina ringar. Kolla den här! Han bestämde sig för en ring och nu var det KÖP... Det blev givetvis "låneringar" då detta var två dagar innan.
Kvinnan i butiken vrider sig i krämpor när hon sakta sakta klämmer fram;
-Ska det vara två herr ringar?
Det var många, många fler som förlovade sig denna kväll. Vi tog bussen tillbaka till Enköping och det blev Park Astoria, vi ville ju vara "hemma"
TFTC
Oj oj, bara att åka vidare. Visst har de flytta på systembolaget, flera gånger, eller?

Det blev i alla fall nio gömmor i Enköping och bara att dra vidare.

Kommer fram till hotellet i Västerås och ska ta två gömmor vid hotellet, men vad ser jag? Dom har ju cyklar, jippie! Kul som tusan. Jag checkar in och ger mig ut på cykel.
Det är ju så ultimat att cykla och logga några. På en dryg timme tog jag åtta stycken. Med bil hade detta lätt tagit närmare två timmar. Ska köpa en cykel och ha med mig!

Inga bilder idag men det blev i alla fall ett gäng gömmor!
Tror nog att det blev 20 st... Nu måste jag jobba!

En DNF blev det med Gristrynet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar