Nice pic!

Nice pic!

lördag 5 juni 2010

FTF-Postis Pär-Dum i huvudet, eller?

Här hinner man inte med att skriva något inte, sorry men det är lite mycket just nu.

FTF – Postis Pär – Åhhhhhhh – Ska det gå!
Onsdag morgon den 2/6 2010.

Bilen är klar och jag ska just dra iväg till Linköping för lite kundbesök och annat. Ska just dra igen datorn när det kommer en ny e-post 09:17. Ny gömma bara 42 km iväg; FÅGELVÄGEN... Japp, jag är inte en av dem som har e-post i mobilen med nya gömmor. Tycker dock att det funkar ganska bra. Jag tar dom jag kan om jag är i närheten när jag kollar min dator (Fast lite jobbigt är det; och mer eller mindre en tidsfråga om när jag har e-posten i mobil). Jag tog det lugnt och drog iväg mot en gömma nära Borensberg. Nu kom jag dock på andra tankar. Det finns större problem än FTF hemma just nu. Så jag stannade vid ett stort Överskottsbolag i Skänninge.


Nu var det ju bara så att dom öppnade 10:00, nå ja det är det värt tänkte jag. Satt och väntade för att göra ett inköp som gör det lättare för alla i familjen; Postis Pär:

Den bilden var ju bra? Eller hur orkade inte byta objektiv eller ta av ljusskydd.

För Er som inte vet vad jag talar om läs detta; Smaken är som baken.

KUNG blev man ju hemma, eller inte riktigt då problemet bara kommit till hur skall vi få ut det sista ur tuben. Ska sanningen fram och det ska den, så var det ingen som riktigt visste om det helvete som väntades oss. Första gången i livet låg jag ett steg före, jippie! Åhhh FTF på detta.

Tillbaka till gömman: FTF vid 10:41, ensam på platsen.


Mycket trevligt ställe och jag fick lite dåligt samvete då jag skrev att det var mycket mygg på plats. Visst var det mycket mygg, men det var tidigt och solen hade inte riktigt kom runt till platsen. Ormar var det dock gott om. Tror bara att det var snokar, men flera av dem var nästan eller helt utan de ljusa/gula fläckarna. Som snok expert så klassar jag 100% som snokar!



Trevligt ställe var det i alla fall.

Sedan blev det ett par gömmor till, inte många men ett par till på vägen mot Linköping.

Igår den 3 juni 2010 var det sex timmar i bilen som gällde. JÄTTE kul, eller hur var det? Det gick bra plockade en på vägen neråt, samt åtta på vägen hem.
När man kollar kartan så gör det lite ont att se att man är så nära en Power Trail( E), men inte idag och kanske ingen annan dag heller; vi får se.

Nissan Nord har man ju kollat på under mer än ett år.

Detta var första gången jag hade tid att stanna och jag kan nog säga att det är nu man ska plocka den. Behövde inga stövlar och hittades under minuten. Jätte treligt ställe och rolig cache som man nog har roligare av att ta i mars-april.
Järnbron var också ett riktigt bra ställe.

Visst har man varit här tidigare för att bedriva primitivt jordbruk, men hit hade man ju aldrig hittat utan Geocaching. Kul med golfbollarna i vattnet såååå långt från golf banan (ca 400 meter??).

Så i veckan har det blivit några stycken, men alldeles för få gömmor. Värt att notera är ju att jag fick ändra på min plan att ta Drive-Thru först och sedan Kristberga kyrka. Det hade inte direkt varit bra eller lämpligt att lägga sin #666 vid en kyrka.

Veckan innan – Är man helt dum i huvudet eller bara lite?

Drog ner mot Danmark för en massa möten. Det gick ju jättebra stannade i Ljungby och tog bara ett par stycken alldeles för många mugglare för min smak. Fick jobba hårt för att ta de jag loggade. Vid bron #2 så blev det nästan pinsamt jobbigt. Ett par satt och ”små” hånglade på bänken och en kille fiskade i ån, oj oj oj, men det gick!

Tog ett par till för att sedan dra vidare mot Åstorp. En liten promenad i skogen tänkte jag. Målet var att få med sig minst fem stycken. Gick mot den första och letade som en idiot. Vad f-n är detta tänkte jag; en gömma i skogen och ingen hint. Letade säkert i fem minuter och gps:en ville ha mig på ett mindre berg. Klättrade och kollade i alla hålor jag kunde hitta. Ingen gömma här inte. Gav upp och tänkte dra vidare mot DK, när några tjejer på hästar började närma sig. Hittade givetvis gömman i samma veva.

OK; vidare mot nästa. Igen –Vad F-N är detta för gömmor för omkring som en idiot över stock och sten. Hittad! Gud nu vet jag vad jag letar efter tänkte jag (hur fel kan man ha???).

Drog vidare och plockade nästa snabbt som attan. Jag visste ju lite mer vad jag skulle leta efter, jippie igen!

På;t igen nästan gömma. Men vad FAN är det tänkte jag nu utan – (f-n). Letade som en ”galning” och fann gömma. Nästa gömma var samma grej, ingen hint och lurig att hitta. Gps;en hoppade runt som jag vet inte vad.

DÅ! JAPP? Då tänkte jag att läsa beskrivningen. Hallå! Kanske skulle jag kollat detta innan. Men jag läste; Att denna runda var för handikappade och rörelsehindrad geocachare. Jodå, men var fanns min runda då för geocachare som sitter bakom flötet och inte har en enda häst hemma och alla hönsen är borta med? Alla Indianer är inte med i kanoten och skiter björnen i skogen mm mm. Jag kände mig som en tjuv. Får man logga dessa tänkte jag. Det var kanske där för som det inte var så många loggar.

Vågade inte gå vidare utan tog några dvärgar på vägen tillbaka till bilen.

Varmt blev det i alla fall, kollade även klockan som var på 18:15. Skulle ju plocka upp chefen på Kastrup vid 18:40. Lite tight.

Chefen ringer vid 18:42, jag är ju inte i Helsingborg ens en gång.

-Take a taxi; sa jag, jag har haft möte med kloker, toker och trötter.

Annars så händer det inte mycket här på den östra sidan av vättern. På andra sidan kommer det nya gömmor mest varje dag och flera stycken. Idag så var det en 70 km bort i Norrköping. Jag gick inte igång på denna utan fick jobba istället.

Kung blev man i alla fall då små stenarna fick en större present idag.
Hoppas att ingen av den bryter några ben, men jag ska köpa en äggklocka så dom får hoppa 10 minuter i taget. Det funkar inte alls men båda på samma gång. Den mindre av våra småstenar kan helt plösligt flyga all världens väg när den större hoppar.

Habba och god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar