Nice pic!

Nice pic!

torsdag 17 juni 2010

FTF på väg mot...

FTF på väg mot jobbigt möte.

Efter nattens jakt så var det cirkus hemma hos The Smokestoners hela natten.




Grannen ringde vid 00:12 och det var fest. Jag skulle gå och lägga mig och då kom Fru Smokestoner och skulle gå på toa. Vi fick ett litet samtal om vad som hade hänt med fågel och samtal. Sedan skulle vi sova gott till 05:00 då alarmet ljuder, inte då.

Det var något lurt med natten. Jag kunde inte somna och fick hoppa in till småstenarna ett par ggr. När jag väl somnat så soooov jag så gott. Vaknade en gång och såg minsta fröken småsten ca 10 cm i från mig, okej tänkte jag och somnade om.

Vaknade igen och såg Fru Smokestoner med täcket i ena handen och kudden i andra?
Då var klockan runt 03:00. Hon lämnar mig, mitt i natten. Jag skulle inte ha kollat på hur brassarna visade sin sämsta sida mot de över treliga, smarta och riktigt bra spelande Nord-Korianerna. Men då såg jag att det var fullt i sängen. Stora fröken Småsten låg och sov så gott på andra sidan. Frun fick smita iväg. Detta händer ju kanske tre ggr om året. Alla i en säng, stod månen fel? Vi är nog lite bortskämda med inte i natt. Det var full fart.

Kollade e-posten och såg att det kommit en ny i Mjölby. Tog det lugnt då jag skulle vidare till Linköping senare. Kanske en STF, spelar ingen roll.

Åkte mot Linköping och visste att lite chans kunde det vara. Gick mot gömman, aj aj, det var en sådan. Mår ju inte bra av dessa och kan återkoppla till förra inlägget om; man klättrar bara för gömmor.

Det gick bra och var en riktigt bra gömma, med en riktigt bra hint! Den säger allt, men inte alls för mycket! Är man nära så vet man. FTF jippie!

”FTF 10:14 Oj oj oj. Jag är ju lite dålig på dessa, men, men. Det gick ju bra i alla fall. Riktigt trevlig gömma och bra hint! Tackar för denna även om jag mår lite dåligt under tiden och efteråt. Vad gör man inte för en gömma? Är det sedan chans på FTF, så gör man lite till. TFTC”


NOTE: Bilden är en SPOILER. Man ser gömman och jag vet inte ome detta var så bra att lägga ut men gör det i alla fall FTF och STF var där. Vill du inte veta så zooma inte!

En gömma idag och det blev en FTF, åkte förbi ett 20-tal, men det fanns ingen tid.

Fick dock hjälpa till lite på kvällen:

”Log Date: 6/16/2010
Då har vi "äntligen" loggat denna gömma! Lösningen har vi haft klar ett tag efter att ha klurat ut lösningen. När vi sedan väl är på platsen upptäcker vi att koordinaterna är kvar hemma. Blir att ringa vår livlina The Smokestoners som guidar oss till rätt korsning. Väl på platsen gick det lätt att plocka fram cachen. Då kommer problem #2. Ingen penna med oss. Blir att stanna första bästa bil och snällt fråga om de har en penna till över. Loggades medan bilen stod kvar och cachen kunde utan problem gömmas efter bilen åkt. TFTC!”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar