Nice pic!

Nice pic!

torsdag 24 juni 2010

19 nya och en STF(???)

Tror det blivit 19 st sedan förra inlägget. Det har varit lite mycket av allt denna vecka så det har blivit låg profil. Frun och jag hade lite och fixa och kom iväg på en lite uppsamlings runda förra fredagen,

Kul som bara den och frun kollade på mig när jag gav henne GPS;en, men jag har ju glömt bort hur man gör. Du fixar du och det gjorde hon.
Vi plockade åtta stycken och den jobbigast var Anemone Hepatica, oj oj. Fel Fel Fel Fel väg till gömman och rätt väg tillbaka. Kanske man ska köpa karta?
Vi tog beslutet att gå från Bågskytte i Motala, bra eller dåligt; jag skulle inte rekommendera detta. AJ AJ inte bra i korta byxor.

Även denna tog vi; grymt bra, grymt bra; Nästan hemma.

På söndagen blev det in med små stenarna till gamla Linköping och valla. Hade kollat in Bo & Elisabeths multi och oj vad jobbigt (med små stenar) det var kollade hinten och tog med den. Vi for omkring i gamla Linköping och tjejerna tyckte det var jätte kul. Frun och jag kanske inte hade räknat med detta, men det var ju succé.
Frun var inne i en butik och små stenarna och jag for omkring, bingo tänkte jag!
Japp, fann gömman utan gps och utan extra jobbet att jag runt.
MEN, det kändes lite som man var och nallade i kakburken. Men jag var så himla nöjd. Frun kom och jag hoppar jämfota hittade, hittade, hittade!
Mådde som en prins i två dagar efter detta!

Vi plockade sju stycken på denna runda och två av dessa hittades av NOEN2004. Hon börjar bli pigg på det så vi får se vad som händer. Det kan bli en geocacher av henne!

Tyvärr så hänger jag lite på US just nu och efter att ha fart runt i området för många ggr så var det ganska lätt att ta US 2. Skulle ta mig till bilen och hittade denna direkt.

Idag blev det en STF, gud vad skönt att åka på en redan loggad gömma. Jag puttrade liksom fram, ingen FTF rush i blodet. Bra blodtryck och inga böter på våg mot gömman. Plockade även en till på vägen.

Ibland är det tur att man har dessa gömmor som ger lite extra till vardagen.

1 kommentar:

  1. Kan man samla på STF också?
    :-D
    Har inte förstått den där, näst-först-trdje-först-jakten.
    Jag blev SFTF en gång. (SeventyFirstToFind)
    :-D

    SvaraRadera