Nice pic!

Nice pic!

tisdag 15 juni 2010

Sotarn på besök nu??? Men Brassarna lirar ju?

Inga gömmor idag. Var inte ens nära att slå på GPS;en.

Men det kommer andra dagar. Ligger här i soffan och kollar Brassarna försöka mot ett mycket bra jobbande Nord-Korea, säga vad man vill om Nord-Korea, men 100 ggr bättre än väntat. Första målet var ju bara en enkel målvaktsmiss, igen. Jag ligger bara och tänker på om hela laget blir avrättade på ett stort torg när de kommer tillbaka?
Målvakten gjorde ju en del bra räddningar, men det känns som att han och hans släkt samt alla vänner kan ligga risigt till.

Jag hade ju tagit den! Jobbigt att stå så länge; så jag hade ju kramat stolpen.

Precis när matchen är slut så kommer sotaren (?) på besök. Jag hör att det händer lite grejer ovan öppna spisen. Mycket mindre än vanligt, då detta händer minst en gång om året. Jag börjar med att ta av mig tröjan. Sotare är ju svarta och sotiga.
Smyger fram och öppnar sakta spjället till öppna spisen...
Först en massa pinnar och sot, sedan massa sot. Efter detta inget? Jag som trodde?
Rör lite på spjället och bingo. Där kom den, en "sotarfågel". Kollar man upp kajorna så står det just detta om dem.
Detta var ju inte den först, den andra och inte heller den tredje som trillar ner i spisen. Detta var nog sexan eller sjuan. Galler? Jag klättrar bara om det finns en gömma! Nu sitter den där och kollar på mig. Jag var redo för strid med handdukar och lite annat, men detta var en trött och mycket lugn kaja. Kastar mig ner för trappan och hämtar en fisk hov, som så många gånger innan. Upp igen, om denna hoppar över gallret och sotar ner hela huset så blir det ett och annat att förklara för Fru Smokestoner som sover gott.
- Kanske du skulle hämtat hoven innan du öppnar spjället? Tänkte inte på det.
Nu gick det bra i alla fall och jag fick med mig mitt byte ut.
Lite, lite som att ta en FTF. Jag loggade inte med släppte ut kaja på gräset.

Bra eller dåligt? Det kändes så bra, men sedan kommer tanken att den kracken kommer ju inte att klara natten. Jag har bara matat bondens katt eller räven.

Nåja vad kan man göra när ”sotarn” kommer på besök och han/hons mor och far sover?

Nästan som en FTF, men bara nästan!

Hej Hopp, och hoppas att dom låter målvakten och hans familj leva.
Tog lite bilder kanske lägger jag ut ngn i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar