Nice pic!

Nice pic!

måndag 14 juni 2010

Ett Mystery, två FTF och en massa bilder!

Förra fredag blev det besök igen på US och vi visste precis vad vi letade efter.
Jag hade varit på plats dagen innan för besök på sjukhuset, ganska nära gömman.

När jag gick mot bilen och kollade info skylten en gång till så visste jag.
Vi tog denna på 11,4 sekunder efter att sett vad vi letade efter. Bra gömma!

Idag var det otroligt mycket att ta tag i då jag varit borta mycket under förra veckan. Swerker och Hulda släppte två stycken vid 11:07. Inget hände, och inget hände. Efter tre timmar fick jag chansen och det gick ganska bra:

FTF vid 14:39. Trodde inte jag skulle vara först, men chansade på ett långskott! TFTC">

Efter detta så var det dags för
gröngölen... Bara att springa innan dom andra kommer, eller; här kommer loggen:

FTF 14:51 HA HA detta trodde jag inte... Ett långskott från 40 meter. Gömmorna kom vid 11:07 och jag hade inga som helst möjligheter att smita iväg. Sedan gick det en timme och sedan även två timmar. Jag började bli klar med alla mina måsten och funderade lite till.
Swe_Bridgeman brukar ju vara på hugget... Kanske inte hemma? Kottarna jobbar väl??? Efter nästan tre timmar tänkte jag att det kanske finns en lite chans. Slängde mig i väg och satt i telefonen hela vägen med en dansk (???) mitt under Holland-Danmark? Han visste inte om att det var fotboll, men jag tror att han kör med den för att vara lite viktig. Mats och Ralf försvann ju ur P4, så det gick bra att köra telefon.. Det är ju inte så att man hejar på Danmark i VM. Det finns nog ett 10-15 lag jag håller mer på. Drog i alla fall iväg och nu var det tidspressat.
Hittade första gömman och det var - INTE LOGGAD. FTF, FTF, FTF! Jippie. Loggade hittad i GPS och gav mig av efter nästa.
Dum i hela huvudet som man är var det fel gömma. Halvägs fram i ett; för mig grymt högt högt tempo. Sprang hela vägen till FEL gömma. Letade i 10,2 sekunder utan att finna.
Sedan var det benen på ryggen. Hade ca 660 meter kvar och jag såg framför mig hur Swe_Bridgeman med lokal kännedom var på väg från andra hållet. Här gick det undan.
Började droppa från näsa och regnet ökade lite, igen samma fråga vad är regn och vad är svett. Då jag läst beskrivningen denna gång, man lär sig lite varje gång, eller hur var det nu.

Det skulle vara blött och man skulle ha gummistövlar. Hur blött kan det vara tänkte jag och struntade helt i detta. Men vänta lite det var Swerker som sa att det skulle vara lite blött, då kan det faktiskt tänkas vara lite blött. Jag struntade fullständigt i detta och gav mig ut i det "små" fuktiga. Kavlade upp byxorna en bit och det gick till gömman. Det var lite blött i gräset om man säger så.

FTF... det kändes bra, nu skulle jag bara tillbaka till bilen. Det är bra med GPS, eller hur var det nu. Nu får det fan vara nog! Nu måste jag köpa en karta så jag ser var stigar finns och så att jag ser var jag är. MÅSTE KÖPA EN KARTA TILL GPS;en! Vinner jag på Lotto blir det alla PRIME kartor i hela sverige! Annars räcker det med Götalands kartan
Utan GPS hade jag varit kvar i skogen. Sittandes under en gran med "små" fuktiga fötter. Med GPS gick det; så där, kan man väl säga. Hittade inte stigen tilbaka (den andra) och klättra fram över stock och sten. När jag hade ca 220 meter kvar till bilen så kom jag till ett mindre hygge. Bara att traska över? Testade 10 meter och sedan var det stopp. Bara att vända tiden höll på att rinna ut. Jag skulle ju hämta småstenarna på dagis vid 16:15. Det var bara att springa runt. Nu blev det att välja samma väg tillbaka den sista biten. Kom ut på den fina stigen med ca 100 meter kvar till bilen, helt genom sur. Framme vid bilen ser jag att jag fortfarande är ensam på platsen. Fast det skulle ju kunna vara så att någon kommit efter mig och enkelt loggat båda som SFT och sedan åkt från platsen och undrat vad den där Smokestoner gör kvar ute i skogen.

Så vad blir kontentan av denna gömma = lätt drive in, med en lite promenad i skogen.
Ta inte med gummistövlar! Det behövs inte det är bara lite små fuktigt.

Går att ta med barnvagn! Vi har faktiskt gjort liknade resor med barnb´vagn, men det blir jobbigt, men det går!

Tackar massor för dessa gömmor och jag hann inte med något kaffe hos Swerker och Hulda.
Var på dagis 30 sekunder innan jag skulle hämta!

TFTC! Vad skönt detta är att ta en gömma som Gröngölen! Jag vill ju att gömmorna ska vara i skogen!

Vad gjorde vi dagen innan då?

Ingen text bara bilder:










2 kommentarer:

  1. Av skadan blir man vis men inte torr om fötterna
    Men inte kasta sten när man sitter i glashus Jag tänker på Rödgavel
    Swerker

    SvaraRadera
  2. Ha... Jag blev ju bara blött om fötterna! Och till skillnad mot rödgavel så var det varmt och skönt vatten. När jag fick den första så skulle jag bara ha denna. Lite skillnad på vatten som rinner in i kängorna vid ca 17 grader, snart är det 35 grader i kängorna. Men vid Rödgavel torde väl vattnet ligga på runt 2,6-2,8 grader vid ditt bad. ELLER HUR? Jag hade nästan gjort vad som helst för denna.

    SvaraRadera