Nice pic!

Nice pic!

tisdag 25 maj 2010

I am still a bit LOST + två FTF

Slut på LOST... och två FTF.

Japp; då var det slut på Lost. Det är den första & säkert sista Tv-serien där jag inte har missat ett enda avsnitt. Nu är det slut! De började ju så bra och slutet var väl det bästa man kunde hitta på, eller?



Jag kommer inte att avslöja något, mer än att jag är nöjd med hela serien.
Upp och ner har det ju varit under åren, men totalt fick Lost mer än godkänt.

- But, I am still a bit lost.

Ska nog se det sista avsnittet ännu en gång. Det var lite små jobbigt, men det får bli en gång till. Nu lägger vi TV-serier på hyllan och kollar filmer i stället.



Små stenarna var hemma idag då de var risiga i magen. Då ska man inte vara på dagis. Men det var i alla fall full fart hemma. Det kom två nya strax innan 08:00, och de var off-pist cachar. Mailade ägarna och sa att hade dom kommit igår så ha jag nog fått två FTF. Småstenarna höll mer eller mindre på att ta ihjäl varandra så jag var tvingad att hitta på något. När minsta småsten tog på sig mössa och gummistövlarna och gick ut och skrek; -VAR SKA VI ÅKA? OMBERG?

Då sa jag snabbt, vi ska på äventyr och kolla in en grotta! GPS’en var ju laddad.

- Grotta med spöken? – Det finns inga spöken i denna grotta, svarade jag.

In med småstenarna för att åka till en grotta som ligger ”ganska” långt bort.

Nästan högsta volym på ”the best of Astrid Lindgren” i bilen. Allsång och det bar iväg. Snart så somnade stora fröken småsten, men mini hängde i. Tillslut fick även hon ge upp.

När vi var framme vid Somviksberget så sov dom gott. Endast 43 meter till gömman = 150 meter med tanke på höjden. Jag smet iväg och det gick fort. Riktigt trevligt ställe. Snabbt loggat och snabb koll på utsikten. Ner igen!

Nere vid vägen så sov småstenarna sött i bilen (med öppna dörrar). Nu skulle vi till grottan. Väl framme blev det riktigt bra. Fika var med och vi kollade in grottan länge och väl; inga spöken här inte.

- Här kanske det kan finnas en skatt, sa jag och drevet kom igång. Snabbt hittad, men det var nog bra med en spoiler bild i branten. Aj aj aj, vem ska logga först.

Noen2004 fick skriva först i loggen, konstig känsla, men vi skulle ju dela på den.
Hon fick nu sin första FTF även om hon var med på en hel massa innan. (hon var med och hittade nostalgia, men inte hade hon löst den inte; då få man inte logga). Ut över det så kunde hon nog haft 10 till, vilken start på livet! Nu har hon i alla fall en FTF; en gåva från sin galna fadder. Kommer hon att tacka mig?
Time will tell.

Pappa fick nästan en tår i ögat. Min dotter fick en FTF. Det var för övrigt hon som hittade gömman. Efter en liten putt i ryggen av den stolta fadern så gick det bra.

Nu blev det fika, balansgång, balansgång, balansgång, lite fika, balansgång och sedan in i grottan igen. Sedan fick vi dra vidare, tydligen fanns det små vampyrer som bodde vid grottan. Vi har ju inte så många av dessa hemma, så det kan bli lite dramatiskt. Note: ju fler vidkraftverk man ser från sitt hus, ju mindre myggor!- HJÄLP en mygga. Titta pappa en till och sedan var dom över oss.

Det är bra att bo på slätten där det blåser på, inte många myggor här inte.

Vi drog vidare och det var en bit att åka men med allsång och fika i magen vara alla glada och nöjda. Två FTF, jag var nöjd, men nu skulle ju alla bli helnöjda.

Det blev att jaga runt på en lekplats i över en timme och sedan ”hamburgare stället”.

En bra dag med två sjuka barn, alla var nöjda.

VAD GÖR MAN INTE FÖR SINA BARN!

Kameran var med och låg i bilen; skulle jag inte bli bättre på det?

3 kommentarer:

  1. Så talar en sann fader! Men kom ihåg att DU får betala räkningarna från psykologen när stora småstenen måste söka för sina geocachproblem... Fru Smokestoner (som var på jobbet givetvis)

    SvaraRadera
  2. Du är verkligen min skattletare favorit!! Energin som finns för det är absolut sagolik:).

    Vi ses i helgen!
    Kramar stora syster...I love you

    SvaraRadera
  3. Jättemycket...very much.

    SvaraRadera