Nice pic!

Nice pic!

tisdag 18 maj 2010

Älgskit & Landsjön Runt + några FTF

Äntligen! Fredagen den 14 maj var hela familjen Smokestoners tillsammans en hel dag. Det var första gången på mycket, mycket länge.

Vi bestämde oss för att köra utflykt och äventyr hela dagen. In med regn kläder och barn i bilen sedan bar det iväg. Vädret var inget skoj. När vi närmade oss Gränna så blev vädret genast bättre, jippie.

Efter besök hos släktingar bar det av mot Swerker & Huldas Landsjön runt. Minsta småstenen somnade innan första gömman. Medans fru Smokestoner som inte sett en gps på mycket länge fick logga den första Lyckås, så satt jag i bilen med en gråtande stor småsten som hatar skatter och inte alls vill vara med. När frun var tillbaka frågade jag om hon tog koden till final gömman.
-Finns det en finalgömma, blev svaret. Det löser sig nog tänkte vi.

Vid Drättinge fick vi med henne (Noen2004) ut ur bilen och nu började det vända. Tullebo togs också innan vi drog till Kaxholmens pizzeria. Succé nu var alla redo. Frun köpte även lite ”Älgskit” i affären bredvid. Älgskiten var choklad som den minsta älskade.



Vid Hunneryd blev det gunga av. Perfekt med lite lek efter maten. Sedan drog vi vidare och frun hittade snabbt Bosgård samt Edeskvarna.

Vid Sandvik 2 hittade den minsta småstenen riktigt älgbajs och kastade sig över en hög och ropade –GOTT, GOTT. Hon plockade upp en men sedan fick vi förklara hur det låg till. Sandvik 1, puh. Ja, jag är verkligen höjd rädd, men det gick vägen. Var så rädd att jag totalt glömde bort koden, aj aj.

-Mera skatter, mera skatter tjoade småstenarna. Noen2004 fick i alla fall logga fem burkar. Nu har hon i alla fall två siffrigt. En dag kanske hon kommer att tacka mig för att vi började tidigt, eller också blir det burk fobi resten av livet.

Så vi plockade i rask takt Säby och Sticklösa. Sedan blev det att ringa Swerker som nästan var framme i Halmstad för möte med Danne100. Fick hjälp med de två missade koderna och sedan bar det i väg mot ännu högre höjder.



Jag fixar inte denna sa jag och sände upp frun, men hon vände på 5-6 meter.
Det var bara att bita ihop och köra på. Det gick bra. FINALEN!



Tack för en mycket fin runda runt Landsjön Swerker & Hulda..

På vägen hem fick frun kröka rygg. Vi har testat tidigare utan att hitta den. Jippie!

På lördagen kom det ett antal pendelstationer så jag frågade barnen om vi skulle åka till farmor. De var på hugget så det blev två FTF #2 o #1.

Idag på morgon kom en rolig och trevlig gömma strax söder om Sya. Lämnade barnen enligt tidtabell och drog iväg. FTF, när jag skrev i loggboken stannade en bekant bil bakom min och ut kom halva Bo & Elisabeth. 2-3 minuter på min sida denna gång.



Kul idé med kameran i gömman. Jag plåtade Bo och Bo plåtade mig.



Så en riktigt skojig Landsjön runt och tre FTF, nu känns det bra!
Jag är riktigt glad att jag inte gav mig av på natten när Landsjön runt kom ut. Familjen hade missat ett perfekt äventyr och jag hade nog slagit ihjäl mig på kuppen.

Rekommenderar Landsjön rundan. Kameran var med hela runda, men låg kvar i bilen till Finalen. Ska bli bättre på detta.

2 kommentarer:

  1. Svar: Vad kul att du tyckte det, hoppas det blir många bilder!! Kul också att se bilder från vår cache!! :)

    SvaraRadera
  2. Japp det blev ytterliggare en FTF denna dag.

    De andra kanske kollade på sporten.

    Hockey när HV redan vunnit och gäddorna lekt.

    Ser fram emot bilderna, många loggar nu, så det kanske går fort!

    SvaraRadera