Nice pic!

Nice pic!

onsdag 5 maj 2010

Jodå jag somnade i soffan!

Japp, Söndagen gled mot sitt slut och jag somnade i soffan med datorn i knäet. Precis så som jag sitter nu och kollar på Bilar med minsta småstenen, på engelska!
Sätter jag på den på svenska så tittar hon bara på mig och sedan blir det klagomål.

Vi 05:42 (lite senare än vanligt, tydligen tog fru S sov morgon) så fick jag frågan:
- Har du sovit här i natt? Blupp svara jag.
- Gå in i sängen och lägg dig och sov en timme, sa fru Smokestoner.
Givetvis tog jag henne vid orden, men ca 90 sekunder efter att hon for iväg stod minsta fröken Smokestoner vid sängen och ville ha frukost och kolla på Nicke Nyfiken. Dock kröp hon upp i sängen och vi fick mysa i en halv timme.

Sedan var det full fart igen. Måste ju jobba också. Kolla e-post och jaga på sedan ”AHHH” En ny ynka 29,7 km iväg och en off pist 1/4. Den får ju jag, annat vore tokigt, tänkte jag.

Barnen till dagis! Hem och kolla e-post igen. Hade lite telefonmöten under dagen, så jag fick lämna in och fara ut.

Talade i telefon i princip hela tiden under resan. Framme vid något som kunde vara ett ställe att ställa bilen, vad visste jag? 890 meter till gömman och jag gav mig rakt ut i terrängen utan stig eller annat. Bara att köra på, gick hur bra som helst tills jag kom till en bredd bäck. Jätte kul tänkte jag och det gick bra att ta sig över, jippe.


Sedan kommer jag fram till en väg??? Tänker på Swerker och hans hittande av Rökstenen Event A, -Man måste ju kolla på höjd kurvorna!

Nu har ju jag bara kartan i en 400t, funkar jätte bra, men inte just idag. Kom fram till en info skylt när jag lagt ca 400 meter = 1 km i jätte mysig terräng. Jag var fortfarande jätte glad och på vägen skulle det bli ännu bättre. Bara 460 meter kvar, jo visste = ca 1400 meter. Humöret på topp! Ha ha jag ska få en FTF!

När jag kom till platsen hade jag kunnat lämna utan att hitta gömman!

Underbart ställe utsikten är helt fantastisk, och man ser över Stensjön.
Jo visst hittade jag cachen och hade med mig mackor och dryck, lagom varm var jag efter denna resa upp till berget.




Nordväst ligger Stensjön; där för övrigt Fru Smokestoner tog sin första Gädda (jag var med). Vi har fiskat där flera gånger, fast mest på vintern. Här snackar vi ”mitt i skogen” igen. Superbra ställe att besöka med fika och kamera. Jag satte mig där det fanns minst myror och bara levde livet. Sverige är så vackert! Huset på toppen där borta vilken utsikt har inte de?


Gick jag samma väg tillbaka, nja skippade bäcken och följde vägen. Tack vare GPSen hittade jag även bilen, vilket var ganska bra.

VAD göra nu? Telefon konferens om ca 40 minuter. OK... Jag åker vidare mot FTF, bara FTF. Drog mot sydöst och nya FTF. Satt i telefon hela vägen.

Nu blev det Stortjuven Selos Kammare.





Det var en bit att åka, men det kostar att ligga på topp, eller hur var det. Var det inte bara synd om mig som lagt ut alla dessa gömmor till söndagen och jag fick inte riktigt vara med? Jag tror det gjorde ont i hela mig på söndagen, men jag var glad i alla fall.

Inne i kroppen fanns en FTF jägare som ville komma ut.

Jag drog till Småland! Eller jag åkte till Småland för att komma till Östergötland igen.
Tillbaka till Östergötland och in på vägen till en ologgad som legat nästan sex dagar.
OKEJ... här höll dom på att avverka så att åka in på vägen gick inte. Men här var det bara att köra! Ca 600 meter från gömman lämnade jag bilen och gav mig av igen utan stig eller annat, jätte trevligt med skatter i skogen. Efter lite olika vägval så var jag framme. Kanske skulle man ta en macka och dryck, nja måste kolla lite först.
FAN vad jag letade, efter att ha kollat hinten – se spolier bild, så letade jag som tusan.
VILL INTE ringa, så jag letade mer. När det är så här brant så är ju GPSen helt galen. Det nollade jätte bra på fem-sex ställen. Chefen ringde och stämde av vår telefon konferens så jag fick en paus. Sedan visste jag inte vad jag skulle göra.
Ringde ägaren och frågade vad som var på bilden. Fick inte mer än detta och tio sekunder efter samtalet var avslutat låg jag på rygg med gömman i handen. FTF.


Team-Judo Rune If (vänner till oss) kan ju aldrig anklagas för att ha för hög nivå på sina gömmor. 1,5 jag visst, när jag har den i handen. 2,5 hade funkat super på denna. Inte helt enkla vilket är spännande hela vägen.
Den var lite klurig då jag varit där och letat ett par gånger, men gud vad skönt att jag inte gav mig av på FTF jakt när jag landat i Linköping 23:30 på min resa från Amsterdam. Sedan plockade jag även Bergtagningen vid Ribbingshof. Inga större problem även om denna gömma inte var helt enkel att hitta FTF! Jag snodde pennan! Ha ha! Inte med flit.

Hemåt via ASBY, inte en chans att jag hoppar in i trädgården och letar i deras buske. Det var helt rätt beslut efter att ha kontakt ägaren som flyttade den ca 30 meter. Jag såg gömman när jag åkte iväg, men vaddå STF... Det var ju grannens buske den låg i enligt gpsen och ALLA på landet har hagelbössor. Jag klarade mig.

Hemåt; tog krypgranen på vägen hem, svår som f-n fick ringa FTF.

Sedan hade vi ju Västra Götaland i Mjölby... DDet funkade ju inte...
Men det blev en FTF! När dom flyttat den ca 300 meter! Innan det så blev det en FTF vid Åsabackarna. Här hade vi tänkt lägga en flera gånger, men vet ni vad det; finns bra platser för minst tre till! Tur att jag tog den i Mjölby Swerker var på mig!

Såååå jag ville ut och jaga lite efter vårt Event och ser man på den senaste 10 så har jag 8 FTF samt en i Holland. Inte sju som jag sa till Swerker utan 8!

Nu är jag ju inte i närheten av någon FTF super jägare, men det har gått bra nu!

Vad kommer i morgon?

Klart att vi ska ha ett Event till under sommaren, återkommer med detta!

Hej Hopp i natt ska jag sova i sängen.

The Smokestoner

----------------------------------------------------------

Det är är ju så kul. Folk som inte fiskar gädda tror att fisken är död.
Fisken mår OK och är säkert fångade ingen. Se Klippet nedan, så skoj C&R!

Här skojar vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar