Nice pic!

Nice pic!

fredag 21 maj 2010

Blixt visit i Götet...

Var nere en sväng i Mölndal/Göteborg över dagen. Tanken var att jag inte skulle åka hem utan att ha loggat ett par av alla dessa gömmor som finns på plats.

Plockade snabbt och lätt Hälsans stig #1 efter mina möten i Mölndal.

Efter detta så skulle jag få mitt woodhead! Förra gången var det för mycket snö för att ens parkera bilen fel. Det gick så här:

May 21 by The Smokestoners (645 found)

Men vad f-n... Nu var det ju inte snö över allt och ingenstans att parkera. Nu gick det jätte bara att felparkera i lastzonen. Men när jag skulle runda hörnet på huset så var det en kvinna som höll på att rensa ogräs vid stigen. Jag vände direkt och tar denna inom ett år eller två. Nu skulle jag ju åka hem, men vill ju ha med mig ett par stycken till. Ojjj vad lätt att bra stanna till vid delsjön och ta 2-3 st.
Nu var jag inte helt rätt kläd, samt det var varmt som bara den, men någon blev det; innan regnet kom.

Nå Ja... Jag gillar ju inte direkt gömmorna inne i stan, så det fick bli Delsjön.
Ett par snabba och enkla gömmor innan jag for hem, japp.... eller?

Heroes Box:

May 21 by The Smokestoners (645 found)

Nu skulle det snabb plockas ett par fantomen cacher. Lite brådis hade man ju hem till fredag kväll och fredagsmys samt lite vin. Jag hade väl inte direkt kollat på terräng och svårighet på dessa. Bara hört lov ord om en riktigt bra runda. Tog fel väg upp och fel väg ner, men loggad blev den. Det åskade i öster och var varmt som satan. Det droppade och rann från min näsa vid loggning på den första gömman. aj aj aj. Kanske skulle man springa Göteborgsvarvet nästa år så att man orkar lite. Sprang för några år sedan. Eller vänta lite var inte det på 90-talet? Kanske 94? Det var ju inte direkt igår.
Jag tog TB och ska logga den, den ligger i bilen.

PUH, lätt loggning runt delsjön, eller?

Men mycket trevlig gömma och jag ska komma och ta allihop, nu mot nästa.

TFTC

Till nästa eller? Note: Jag sprang Göteborgsvarvet 1995! Efter det kanske jag har fått ihop ett varv till på alla dessa år.




Devils Lya:
May 21 by The Smokestoners (645 found)

Men inte nu igen, totalt fel väg till gömman och det höll på att gå illa. Fastnade med foten mellan två stenar som man inte kunde se. Det gick bra i alla fall. Rätt vägen tillbaka. Fina burkar, grymt bra jobbat. Nu mot nästa. SVetten droppar, eller rinner det inte. Jodå det rinner.... Kommer ner till bron och där badar man för fult. Jag vill med bada. Fel kläder! Kolla terräng innan. TFTC




Ojjj ojjj, nu var det varmt... vidare till Trädhuset:
May 21 by The Smokestoners (645 found)

Upp igen.... ahhh T3, jodå. Nästan gång så byter jag kläder. Kommer upp och ser gömman på ca 20 meter. Snabbt och lätt loggad. Kollar ner på de som simmar omkring i sjön, ooooo vad gött. Har ju faktiskt gått runt dessa sjöar en hela massa gånger, men det var många år sedan man lämnade götet. Vi brukade bada med hunden på andra sidan, på halvön. SVETTIGT. Börjar det inte regna lite också, jodå. Åskan mullrar på "lagom" avstånd. Nu måste jag hem, men det är ju ganska nära till Barkonkhan och FN kontoret. NU är det någon som börjar skjuta på mig också. SKYDDDDD!
Kastar mig in under en gran och ligger lågt. Tar fram kameran för att var redo att fotografera dessa galningar innan dom plockar mig.
Men vänta lite har inte polisen något PANG ställe här upp. Jag smyger fram och ser en polisbil. Så var det hade glömt det. Nu ger jag upp och far hem. Men Furstedömet är så nära....
TFTC / Ser ut att vara en riktigt bra serie, jag testade även REX...



Rex Furstedöme Barknkhan:

May 21 by The Smokestoners (645 found)

jodå för F-N... Testade först från ett väderstreck, men då funkade det inte med mina skor. Ner igen och testa det andra av tre vädersteck. Det gick bra och inga större problem att komma fram till gömman. Nu började de skjuta men något mer snabba vapen. Helt klart helautomatiskt och jag satt ju säkert. Loggade och kom på en lite bra grej, man ska även ta sig här i från. Igen Fel käder, men det gick ju bra jag valde att ta mig ur genom det tredje väderstrecket och där var det skyltar. Så man ska nog inte smyga in där. Skotten jagar mig tillbaka mot stigen. Oj vad dom skjuter. Har dom sett mig? Nu är jag lite lagom varm och kommer ut till stigen. FN-kontoret är nära, men här måste jag nog vända. Nu började det regna också. 800-900 meter till bilen.
Vad är svett och vad är regn? TFTC / Kommer helt klart tillbaka och tar de ändra när jag har rätt kläder och lite mera tid. Tacker redan för en runda som verkar vara grymt bra!
Då ska även jag bada.

Här blev det inget foto. Dom skjuter ju på mig hela tiden, hjälp!

Sedan gick det inte mer, bara att fara hem med endast fem, bättre en 3-4 som jag skulle ta idag. Tackar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar