Nice pic!

Nice pic!

tisdag 11 maj 2010

Spettans Stig på Omberg

Ojjjj, hinner ju inte med geocaching just nu. Det är lite mycket, men, men.

Vi lyckades i alla fall kör en intro kurs på Omberg i måndagskväll, det blev lite mindre barn än väntat med vi hade mycket skoj.

Ca 10 barn (läs 8,5) med föräldrar kom upp till Naturum vid Stocklycke.. Tanken vara kanske att dela upp gänget i två grupper, men detta blev mycket bättre.

Flera var intresserade av detta fenomen / geocaching.

OCH jag tror att om Swerker och jag skulle köra ett par kurser till så blir det grymt bra. Vi kompletterar varandra som pusselbitar. Här kommer en logg på S&H’s bil:

”Japp denna fick man syn på när vi hade en liten kurs i geocaching på Omberg måndagen den 10 Maj. Den for omkring på berget först av alla.
Sedan anslut Herr Smokestoner med de två småstenarna och vi gjorde ett riktigt bra förskök att få nya geocachare.
Kontentan av detta var nog att Swerker o jag hade mest skoj, samt att flera av föräldrarna visade intresse för geocaching. Barnen var snabba och vi hann inte med, blivande FTF jägare hela bunten om de bara hade haft med sig en gps innan de sprang. Resan är ju lika bra som målet, eller hur var det?
Det var en grymt bra kombination med Swerker och jag, den kanske vi ska köra flera gånger.
Ett TUSEN stort tack till Hulda som helt plöstligt blev barnvakt när Swerker och jag inte kunde finna en gömma jag själv gömt två dagar innan.
Jag hade med midg olika burkar fr. filmburk till 167 liters gömmor och Swerker visade stege, samt teleskops FTF pinne och "plockare".
Grymt skoj! Vi hade kanske hoppats på dubbelt upp på barn, men Swerker o Hulda fick i alla fall tre FTF som legat orörda en hel söndag.
Dessa loggades måndag kväll. Vi gör om detta om vi får ihop ett stort och glatt gäng!
Det var inte sista gången man så denna TB! Tack för hjälpen på vårat BERG!”
Vi plockade tre gömmor med barnen och de var nöjda.

Spettans Stig A
Spettans Stig B

Dessa beskrivningar var väl lite mer än det vanliga, men vi kommer att använda dessa igen. Efter detta drog Swerker iväg med ett gäng till Stocklycke Naturum hela 20 meter från vår bas.

Det gick bra och STORA ögon tittade på Swerker när han drog sin historia om hur de loggade Rödgavel. Drottning Omma’s tårar! KUL!

Vi kanske är lite tokiga Swerker och jag, men Hulda och Fru Smokestoner är mer eller mindre normala så dom håller lite koll på oss!

Vi får hoppas att några vill vara med och leta gömmor fram över. Det kan bli fina FTF race i framtiden.

Hej Hopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar