Nice pic!

Nice pic!

torsdag 13 maj 2010

Smög efter cacher och fick se en Lynx Lynx



Helt otroligt... Jag var ute i skogen för att leta gömmor. Var inte långt från en gömma när jag helt plötsligt stod öga mot öga med ett Lodjur. Visst kan man ibland se spår av dessa. EN gång var jag ganska övertygad om att vi haft en i trädgården hemma. Det var flera som sett spår av vår egen svenska ”tiger”. Jag har mätt och fotograferat fotavtryck och det kan mycket väl var så att vi haft en i trädgården. Det är inte ofta de lämnar skogen och kommer ut. Men nu var jag i skogen och kom ganska nära.




Bilden är tagen med 18-105, så jag var inte långt borta.

Vilken känsla att mitt i skogen se en svensk katt!

Jag ska med ge att nu var jag lite rädd!

Hittade inte skatten utan smög vidare längre in i skogen. Småstenarna var med mig, även grannen med sin ”fåraherde”. Nu smög vi på riktigt.

Dessa måste vara vildsvin? Lite stora?


När de springer så blir det bara lera. Allt gräs som fanns försvinner, vildsvin!
Men vänta lite vildsvin väger väl inte flera ton och har en sådan nos?
Det fanns även mindre modeller av dessa vildsvin:


Vi smyger vidare och kommer till en liten sjö.

Här leker abborrarna lite sent, de är stora och mycket svåra att få på bild.
De simmar så fort att de "Randiga riddarna" tappar sina ränder:


Småstenarna säger i kör, det är inte abborrar det är delfiner.

Men vänta lite!

Det är inte vildsvin och abborrar, var är vi då?
-Men pappa vi är ju i en djurpark.

Just det så var det, massor av gömmor.

Den tokiga grannen, inte han med ölen utan den andra (min kompis) ringde vid 09:30. Vi ska till kolmården och åker så snart vi flyttat fåren, vänta lite jag behöver 45 minuter sa jag. Kastade på ungarna kläder och lastade geo-bilen.

JAPP, GPS’en var med vi var på väg!

Sedan kom tanken, finns det inte 30 gömmor i närområdet. Jag har ju kollat in det och även tag ett par där, men men tog jag inte bort Norrköping här om dagen för att lägga in en ny? Öppnade karta och, japp det fanns inte en cache på kartan.

Visste mycket väl att Africa och Monkey Business fanns inne i området. Grannen hade en I-phone och jag kollade på Monkey, men men tänkte jag; inte idag.

Jag släpper Africa och alla andra gömmor.

Det var en mycket bra dag utan FTF och utan en enda logg.

Det finns alltså ett liv utan att leta gömmor?
Eller gör det det? Vår dag var grymt bra.

Jag går och lägger mig hel nöjd! Utan att logga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar